Senaste nytt

KLM testar ny innovativ ombordstigning

nilsson

Medlem
Det var väl den här metoden som var näst snabbast efter fri seating enligt Mythbusters.
Jag frågade Malmö Aviation när jag träffade dom om anledningen till varför de kör fri seating i Sverige. De ansåg att det främjar punktligheten, med fri seating är folk mer angelägna om att komma ombord snabbt för att få en bra plats.

Så kanske det stämmer, jag har ingen aning. Blir i vilket fall intressant att se om detta fungerar. Någon här borde väl kunna täcka in någon av de flygningar som kommer användas för testerna.
Fast fri seating fick också lägst betyg av testgruppen.
 

GOTATH

Medlem
Tragiskt att se dessa människor som låtsas vara viktiga. Upp med sin portfölj i hatthyllan, sätta sig, stiga upp och ta av sig jacka på ett oerhört avancerat sätt, sätta sig ner igen, stiga upp och ta av sig sin billiga kavaj och ta god tid på sig att få upp den i hatthyllan, ställa sig upp och orsaka kaos ytterligare en gång eftersom man behöver sin viktiga penna som man har i portföljen, sätta sig ner igen, sedan kommer man på att en viktig människa läser Di eller helst någon engelsk tidning även om man knappt kan engelska.

Man kan ju undra hur viktiga dessa människor är för deras företag. Ineffektivare människor är svårare att finna.

Sedan så märker jag stor skillnad beroende på vilken sträcka jag flyger.
Svenskar är fantastiskt korkade när det gäller att förstå att A,B,C-platserna är på höger sida och D,E,F är på vänstersida, ja om man äntrar planet genom "front dörren".
Att det står Seat: 21E på biljetten och dom letar efter den platsen redan i början av kabinen är för mig ett under.

Om första raden har nummer 1, andra raden nummer 2 och tredje raden har nummer 3 så borde rimligtvis nästa rad ha nummer 4.
Har man då nummer 21 och undrar om den raden ska dyka upp hux-flux så måste man tro att sätesraderna är slumpmässigt utplacerade och att rad 1-4 bara råkade hamna på rad, ja det var en chans på miljonen att det blev så. Häftigt!

Sedan så har vi norska medelålders tanter som ska till ARN/STHLM.
Hopplösa tanter som tar hela dagen på sig och kacklar och tjattrar hela jävla resan.

Ibland är mitt blodtryck väldigt högt.
Du får en stor Like på den posten!
 

GOTATH

Medlem
Tragiskt att se dessa människor som låtsas vara viktiga. Upp med sin portfölj i hatthyllan, sätta sig, stiga upp och ta av sig jacka på ett oerhört avancerat sätt, sätta sig ner igen, stiga upp och ta av sig sin billiga kavaj och ta god tid på sig att få upp den i hatthyllan, ställa sig upp och orsaka kaos ytterligare en gång eftersom man behöver sin viktiga penna som man har i portföljen, sätta sig ner igen, sedan kommer man på att en viktig människa läser Di eller helst någon engelsk tidning även om man knappt kan engelska.

Man kan ju undra hur viktiga dessa människor är för deras företag. Ineffektivare människor är svårare att finna.

Sedan så märker jag stor skillnad beroende på vilken sträcka jag flyger.
Svenskar är fantastiskt korkade när det gäller att förstå att A,B,C-platserna är på höger sida och D,E,F är på vänstersida, ja om man äntrar planet genom "front dörren".
Att det står Seat: 21E på biljetten och dom letar efter den platsen redan i början av kabinen är för mig ett under.

Om första raden har nummer 1, andra raden nummer 2 och tredje raden har nummer 3 så borde rimligtvis nästa rad ha nummer 4.
Har man då nummer 21 och undrar om den raden ska dyka upp hux-flux så måste man tro att sätesraderna är slumpmässigt utplacerade och att rad 1-4 bara råkade hamna på rad, ja det var en chans på miljonen att det blev så. Häftigt!

Sedan så har vi norska medelålders tanter som ska till ARN/STHLM.
Hopplösa tanter som tar hela dagen på sig och kacklar och tjattrar hela jävla resan.

Ibland är mitt blodtryck väldigt högt.
Du får en stor Like på den posten!
ANTE_77 alltså. (OT) Hittar inte redigeraknappen...
 

Jacob

Medlem
KLM säger nu att man med den nya processen kan reducera tiden för ombordstigningen med 20 procent, från 22 minuter till 17 minuter för att få samtliga passagerare ombord på en fullbokad Boeing 737-800.
 
Toppen