Senaste nytt

KLM tar betalt för incheckad bagage inom Europa

GOTATH

Medlem
Typisk enhancement.... Men de kan ju som sagt inte kunna så mycket pengar på detta. Det verkar ju bara vara att gå med i FB när folk inser att de måste betala för sitt baggage. Priserna var ju heller inte allt för blodiga.
 

yopeyo

Medlem
De har så klart lagt en strategi med detta: Som medlem i vårt FFP får du alltid ta med gratis bagage. Det kostar dig inget att gå med så du har inget att förlora. Men vi har vunnit en ny FF som därmed kommer att vara mer lojal med oss framöver.

Och vem vet, kanske personen t o m börja spendera dagarna på BC för att kunna maxa sin intjäning :cool:
 

Pho

Medlem
De har så klart lagt en strategi med detta: Som medlem i vårt FFP får du alltid ta med gratis bagage. Det kostar dig inget att gå med så du har inget att förlora. Men vi har vunnit en ny FF som därmed kommer att vara mer lojal med oss framöver.

Och vem vet, kanske personen t o m börja spendera dagarna på BC för att kunna maxa sin intjäning :cool:

Jag skulle väl snarare tro att de nästa år höjer gränsen och endast ger fritt bagage till de som är guld eller platinum osv...
Var det inte samma sak med Economy Comfort, har för mig att tidigare var det gratis för även guld, men nu kostar det pengar.
 

Stefan62

Medlem
Intressant info från KLM gällande "KLM Crown Lounge":

"The choice to check in baggage will become part of a range of flight options. It is also possible to expand your booking with options such as a seat in Economy Comfort or soon lounge access to the KLM Crown Lounge. This way KLM offers you the chance to customise your trip based on your personal preferences."
 

charlesswe

Medlem
Intressant info från KLM gällande "KLM Crown Lounge":

"The choice to check in baggage will become part of a range of flight options. It is also possible to expand your booking with options such as a seat in Economy Comfort or soon lounge access to the KLM Crown Lounge. This way KLM offers you the chance to customise your trip based on your personal preferences."

Allmän betalt tillgång till flagship loungen? Känns låg.
 

Alx

Medlem
Underbart när man kallar normala tjänster som tillval!! Det känns onekligen mycket Ryanair över det hela... Trist utveckling...
 
Allmän betalt tillgång till flagship loungen? Känns låg.
Då kan de lika gärna outsourca loungen till Menzies/Servisair/Novia. Inget värre än de som betalar för att komma in, och sedan ser till att de får valuta för pengarna genom att hälla i sig så mycket champagne och sprit som möjligt, käka sig proppmätta, samt fylla väskan och fickorna med tidningar, magasin, tepåsar och bananer.

För varje dag som går blir jag tacksammare för att jag har tillgång till Privium's ClubLounge på Schiphol.

Johan
 

nilsson

Medlem
Det är ju ok så länge de ser till att fylla på allt. Jag tror å andra sidan inte att så många kommer att köpa till lounge-access. Jag har inte sett något problem på Dela-loungerna i USA, där man kan köpa inträde för $50 för en dag.
 
Det är ju ok så länge de ser till att fylla på allt. Jag tror å andra sidan inte att så många kommer att köpa till lounge-access. Jag har inte sett något problem på Dela-loungerna i USA, där man kan köpa inträde för $50 för en dag.

Svårt att sia om.

Novia loungen på Kastrup släpper in Priority Pass och "cash visits". Fattar inte att folk vill betala för den loungen, men det är tydligt att det finns de som gör just det. Vissa dagar under skollovet bruker det vara riktigt illa, när pappa skall visa frugan och alla barnen hur lyxigt han reser när firman betalar, och nu själv tar fram plånboken för att få in hela familjen i loungen.

Crown Loungerna kan bli nog så fulla, och det är si och så med påfyllningen. Å andra sidan är det lika si och så med kvaliteten, så det är nog sak samma om de fyller på eller ej.

Men som sagt, Priviums ClubLounge erbjuder ett alldeles utmärkt alternativ på Schiphol. Egen kock som använder färska råvaror, i stället för burkmaten från Sodexo Catering som serveras i CrownLoungerna.

Johan
 
Toppen