KLM och Estonian Air startar ny flyglinje mellan Växjö och Amsterdam

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jacob, 18 Februari 2014.

1. Jacob

Jacob Medlem

Att det öppnas flyglinjer med sporadiska avgångar från regionala flygplatser i Sverige börjar vi bli ganska vana vid, men det hör inte till vanligheterna att det sker större satsningar på flygplatser utanför storstadsregionerna. Men det är precis vad som är på gång och denna gång är det Småland och Växjö som är i fokus. Med…

Se hela inlägget

2. Trots att avståndet är drygt det dubbla, tar jag mig till Kastrup på tre timmar (tåg direkt till terminalen, inga byten), mot 2½ till Växjö Småland Airport (två regionaltåg och en länsbuss).

Även om avgångs- och ankomsttiderna hade passat mig, vilket inte är fallet, hade jag nog hållit mig till Kastrup.

Johan

3. perhall

perhall Medlem

Det är ju dessutom mycket bättre att vara på en större flygplats som Kastrup om något händer, t ex en avgång blir inställd. Och större plan är bekvämare.. jag flyger alltid till CPH när jag ska till Helsingborg istället för att åka taxi från Ängelholms flygplats (vilket, givet att avgången passar, går något snabbare).
    Per

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!