Senaste nytt

KLM information, service osv......

Dr. Miles

Expert
Sådant där är surt. Det är lite typiskt holländare att vara precis sådär som du beskriver ifall du frågar mig. De kan verkligen sätta sig på tvären och vara helt omöjliga ibland.
Det händer även i Kina men det händer också många motsatser. De kan vara mycket hjälpsamma, speciellt när barn är inblandat i frågan.
 

jerixon

Medlem
Jag flyger KLM 80+ flighter per år och tycker det är en utmärkt produkt.
Av de andra Flying blue bolagen har jag använt mig av: Delta, Alaska, Air France, Saudia, Alitalia....
Maten, drycken och det faktum att man sällan strular gör det till ett givet förstaval från Sverige för mig.
Även när jag flyger från en annan flygplats än Linköping så väljer jag Flying Blue först.
Just rutten till Barcelona fungerar bra och normalt får man Smörgås och dryck på båda dessa flighter.
Vill man ha påfyllning är det heller inga problem.
Mvh
 

Johan Hbg

Medlem
Hej, funderar på att ta familjen till Kina. Jag har ett gammalt KLM FB kort med lite miles, men flyger annars lite med dem. Någon som vet om det finns något motsvarande SAS familjekonto som man kan använda. Tror det vore bättre att få ihop allas miles på ett konto. Tacksam för hjälp/input.
 

Dr. Miles

Expert
Hej, funderar på att ta familjen till Kina. Jag har ett gammalt KLM FB kort med lite miles, men flyger annars lite med dem. Någon som vet om det finns något motsvarande SAS familjekonto som man kan använda. Tror det vore bättre att få ihop allas miles på ett konto. Tacksam för hjälp/input.

Inom Skyteam (vilket KLM hör till) är det Korean Air Skypass och Saudia Alfursan som erbjuder familjekonto.
http://www.businessclass.se/forum/t...er-att-samla-ihop-familjens-poäng-miles.1739/

Korean Air Skypass - Family Plan
Welcome to Korean Air

Saudia Alfursan - Alfursan Family Program
Alfursan Membership Guide
 

Johan Hbg

Medlem
Tack! Ni som kan skyteam, vad skulle ni gjort? Resa till chengdu med nuvarande kampanj ger ca 16k miles på KLM. Men då har vi dem på fyra kort = kanske svårt att gör av med. Bättre att ta Korean och skapa familjekont, och tjäna mindre?
 

Johan Hbg

Medlem
Du har rätt, jag formulerade mig dåligt. Menade att ibland ger ju andra bolag fler eller färre miles. Frågan är då vad det går att göra med ett Korean kort i Sverige med ca 65k miles respektive 4 KLM kort med ca 16k var?
 
Toppen