KLM code-share med Cyprus airways

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av tomino, 10 September 2012.

1. tomino

tomino Medlem

Hej,

Jag har en flygning inbokad UME-ARN-AMS-LCA med SAS på första sträckan och KLM på de övriga. När jag kollade på checkmytrip så upptäckte jag att AMS-LCA tydligen flygs i codeshare med Cyprus airways. Jag är inbokad med KL3281 flygnummer och flygningen är med Airbus 320. Kan jag tjäna poäng på denna codeshare flygning med CY på mitt Flying Blue konto? Har någon av er erfarenhet av CY och kan skriva era åsikter kring bolaget?

Tack på förhand!

Tomas

2. Jacob

Jacob Medlem

Cyprus Airways kommer inte upp när man gör en partner search på Air France/KLMs hemsidor så gissar att svaret är nej.

Partner Search

3. tomino

tomino Medlem

Tack Jacob, det var ju synd. Fyra timmars flygning. Hade ju blivit ett gäng poäng annars.

4. Mattias Edstrom

Mattias Edstrom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Synd på poängen, men du får trösta dig med att du får varm mat ombord....:)
    På KLM hade du fått en macka!!

1 person likes this.
  5. tomino

tomino Medlem

Nu fick jag faktiskt poängen, så KLMs hemsida visar visst fel. Verkar som att KLM codeshare flygnummer ger FB poäng. :)

6. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Bra! Alla KL-kodade flygningar bör ge poäng: Partner Details

7. Homer

Homer Medlem

Jag har ett liknande problem, Flybe med AF flightcode
    KLM Manage My Booking säger 0 miles, men enligt AF så

Traveling with Flybe
    Miles
    Are you a Flying Blue member? You can earn the same number of Miles as for a flight provided by Air France.

8. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag blev lite förbryllad över en resa i USA nyligen som jag bokade med Delta från deras hemsida. Flighten var under en DL-kod, amadeus-brevet säger "ISSUING AIRLINE : AIR FRANCE" och resan opererades av Alaska Airlines. Denna resa gav 0 miles (bekräftat i ett brev från FB när jag försökte mig på retro-claim), men skulle alltså ge 100% non-status miles om man bokar via dem istället.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!