KLM Cityhopper får Economy Comfort-class

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av Palazzi, 10 September 2013.

  1. Det holländska flygbolaget KLM kommer i vinter att komplett restaurera sina Fokker 70, som flygs av regionalbolaget KLM Cityhopper. Den tidigare business class-raderna kommer signifikant att minska, till fördel för Economy Comfort.

    Det som för Fokker 70 kallas för Economy Comfort är i själva verket den gamla ekonomiklassen som fått utökat benutrymme tack vare nya säten. Sätena kommer från holländska Acro och påminner mycket om de säten som Lufthansa använder inom Europa. En centimeter extra benutrymme i ekonomiklass och hela åtta centimeter i business class. Sätena ska även vara betydligt bekvämare än sina föregångare.

    I bolagets Embraer 190 kommer det finnas tre kabinklasser när Comfort Class införs.
     
    1 person likes this.
  2. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Men Economy Comfort bokas väl egentligen bara genom att man lägger på en hundring eller två inom Europa enkel väg för att sitta något mer bekvämt efter bokningen av en ekonomiklassbiljett. Jag antar att bokningssystemet inte görs om? Är detta alltså en populär produkt eller är det problem att sälja affärsklass intra-Europa som spökar?
     
  3. Du har helt rätt. Jag anar att det är problem med att sälja C...
     
  4. nilsson

    nilsson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Idag är det väl samma säten i hela planet, så det här känns mer som en bieffekt av en uppgradering för business class. Det finns ju i dagsläget ganska få skäl att flyga business class på city fokker. Jag lägger hellre de 1000:- på flygplatsen än på in flight meal.
     
  5. I E190 tror jag du har rätt, men jag tolkar det som att Fokker 70 har haft business-säten. I.o.m att de skriver att man ska minska antalet business-rader till 3st borde det ju innebära att man haft flera (?) Menar de kanske att man bara ska använda färre säten för Business (flytta skynket) ?
     
  6. marbe166

    marbe166 Medlem

    Ort:
    CGN
    F70 har inte haft business-säten, C har inneburit blockerat grannsäte (C och E blockerade).
     
  7. nilsson

    nilsson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    ...och det är svårt att signifikant minska antalet rader business class från nuvarande normalt 2.
     
  8. Haha, vad skumt. Det ska minska den till tre står det i pressmeddelandet. Är det holländsk mattematik att två är mer än tre? :p

    Då handlar det alltså, som @nilsson skrivit, om en uppgradering. Kommande versioner får dedikerade C-säten med sju centimeter mer benutrymme än i ekonomiklass. Det betyder väl troligen att blockerat grannsäte istället försvinner.... Känns som en win-win
     
  9. nilsson

    nilsson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ok, de nästa två flighter med Fokker som jag är inbokad på har 5 rader C i seatmap, och en minskning med 40% kan väl kallas signifikant.
     
    1 person likes this.
  10. nilsson

    nilsson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hoppsan, det var visst inte Fokker utan Embraer. Jaja, relevant i alla fall.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×