Senaste nytt

KLM Business Amsterdam-Xiamen

Du har ingen "retro"-rapport att publicera?

Javisst, men det kanske inte är så intressant eftersom det var längesedan och resan dokumenterades med diabilder. Nåväl här kommer en fragmenterad mikrorapport:
I min ungdom gjorde jag en rundresa i Asien (bl.a. Tokyo och Hong Kong) som avslutades i Filippinerna. Det kändes bra att lämna Manila som hade en påtaglig fattigdom med enorma slumområden. Jag intalade mig själv att aldrig mer resa dit.

Det var min första longhaul med KLM och flygplanet var en B747. Jag kom ihåg att kabinbesättningen var mycket sympatisk för det behövdes på en 19 timmarsflygning i ekonomi! Vi fick utmärkt service, maten var bra och drinkvagnen gick i skytteltrafik längs gången. Jag hade jättetrevligt och fick ett bestående gott intryck av KLM.
Mellanlandning i Bangkok där vi fick sitta vackert kvar ombord.
Nästa mellanlandning var i Dubai för besättningsbyte och där fick vi kliva av. Jag gick en sväng i taxfreebutiken som hade väldigt låga priser på alkohol, tyckte det var märkligt i ett muslimskt land...
På Schiphol blev det byte till SAS DC-9 sista sträckan till Köpenhamn.

Som innehavare av FB Gold vill jag gärna göra en resa med KLM longhaul igen, helst MD-11 innan det är för sent. Har förstått att de trafikerar Kanada - måhända nästa skidresa...


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Alx

Medlem
Vad roligt med OP-UP. En trevlig rapport var det också! :)

Philippine Airlines läser jag gärna en reserapport om. De har ju inte direkt världens bästa safety record.
 
Toppen