Senaste nytt

Klicka på rätt månad när ni bokar flyg som avgår i februari/mars

bossefin

Medlem
När SAS körde sin 50% kampanj nyss så ringde jag glad frugan att jag fått biljetter för hela familjen till Alperna...men hade precis som @Dr. Miles bokat mars istället för februari. Blev till att avboka (blev en bokning ändå - men inte en hel vecka utan bara en 5dagars).
 

Senator

Moderator
jag bokade två resor till Aten för nästa helg på Lufthansa.com. En var i "P" och en var i "Z" så jag behövde göra detta som två bokningar. Den första till medresenärer gick hem 15 Feb... Sedan bokade jag min, och jag fattade inte varför i min TripIT feed i Outlook varför jag hade en resa till Aten som varade över en månad? :) Jag fattade hellre inte varför jag inte kunde se samma seatmap för båda bokningar på Swiss ;) Så upptäckte jag att min bokning var 15 Mar... Gratis ombokning så inga problem..
 

Dr. Miles

Expert
Jag bokade biljett för avresa i slutet av februari men jag klickade på fel månad så det blev mars istället. :eek:: Jag upptäckte inte det direkt utan jag gjorde det när jag såg min bokning i CheckMyTrip.
Turigt nog SAS har 24 timmars gratis avbokning så skadan var inte verkställd.

Därför vill jag vänligt påminna er om att dubbelkolla vilken månad din flight skall avgå.
Det gäller även i år.
 

Jönsson

Medlem
Det där misstaget har jag gjort utan att upptäcka det förrän jag skulle checka in och automaten meddelade att det inte var möjligt. Sista flighten för dagen dessutom. Bara att bita i det sura äpplet.
 
Toppen