Senaste nytt

Klicka på rätt månad när ni bokar flyg som avgår i februari/mars

pitch

Medlem
Fel månad har jag aldrig lyckats med, däremot har jag faktiskt just nu två MRs bokade över samma helg.

Så kan det gå när man får infall under inflytande av (o)ädla drycker.
 
Den affärsresebyrå som mitt jobb använder har en "feature" på sin hemsida som gör att datumet "nollställs" till nästkommande dags datum om man ändrar sökkriterier, ex att man söker efter flighter till CPH istället för MMX, trots att man angett ett utresedatum om två veckor. Man blir att alltid lika förvånad/förbannad när man får ett sms om att det går att checka in direkt efter att man har klickat på boka. :)
 

dino_81

Medlem
Extra lätt hänt i just februari - mars eftersom veckodagarna ligger på samma datum bägge månaderna. Exkluderat 29-31 så klart! :rolleyes:

Vilket ju framgick av trådens rubrik. Ridå.
 
Last edited:

Flood

Medlem
Har också lyckats med det, en lör-sön till ALC förra året i feb-mars som skulle generera en massa billiga poäng. Kostade mig 500 att omboka på nätet, provade iofs aldrig att ringa SAS, utan skämdes i tysthet.

Men finns tiden och pengarna, så kan man förstås ta möjligheten att köpa en t/r i motsatt riktning och saxa biljetterna.
 

johhenrik

Medlem
Den affärsresebyrå som mitt jobb använder har en "feature" på sin hemsida som gör att datumet "nollställs" till nästkommande dags datum om man ändrar sökkriterier, ex att man söker efter flighter till CPH istället för MMX, trots att man angett ett utresedatum om två veckor. Man blir att alltid lika förvånad/förbannad när man får ett sms om att det går att checka in direkt efter att man har klickat på boka. :)

Just ja, en sån där grej gjorde jag också. Våran affärsresebyrå som vi använde då satte alltid nästa dag automatiskt när man gjorde multi-city-sökning. Om man sen tryckte back, för att ändra lite, då ändrade den alltid datumen till default igen. Så en gång flög jag från Dubai till Stockholm via London och insåg när jag var i London att min connecting flight gick dagen därpå. :)
 

doc

Medlem
Jag lyckades boka en London-weekend med utresa en fredag i februari med hemresa på söndagen en månad senare. Såg detta när jag fick bokningsbekräftelsen, så jag lyckades ringa BA som snällt bokade om biljetten utan knussel.
 

agehall

Medlem
Jag lyckades boka en London-weekend med utresa en fredag i februari med hemresa på söndagen en månad senare. Såg detta när jag fick bokningsbekräftelsen, så jag lyckades ringa BA som snällt bokade om biljetten utan knussel.

Men vilken tråkig lösning Doc. Jag tycker du skulle ha saxat en ny biljett istället och på så sätt fått två weekends i London!
 
Bra tips att dubelkolla!
Ett bra sätt att upptäcka sånt här tycker jag är att exportera bokningen från CheckMyTrip eller flygbolagets egna hemsida som visar bokningen (BAs är bra tycker jag), till den kalender man använder på datorn (om man använder sån). Då ser man snabbt om något blivit galet eftersom den då inte importeras till "rätt" dag, antingen någon dag fram/tillbaks eller hela månader.
Mitt gmail/google calender gör exakt detta till mig automatiskt numera. Upptäckte detta härom dagen då jag själv skulle lägga in nästa veckas flygningar till/från MUC i kalendern, men det var redan gjort! Tydligen hittar google bekräftelsemail/e-tickets från Lufthansa och lägger in det i kalendern "automagiskt", nästan lite läskigt när man tänker på det några varv...
 

johhenrik

Medlem
Det är väl en del av Google Now (?) tror jag, så har du aktiverat det så blir det nog så. Tror inte de gör det automatiskt utan medgivelse iaf. Men jag håller med om att det är lite läskigt. :)
 
Toppen