Klicka på rätt månad när ni bokar flyg som avgår i februari/mars

Diskussion i 'Övrigt' startad av Dr. Miles, 16 Januari 2014.

1. Jag bokade biljett för avresa i slutet av februari men jag klickade på fel månad så det blev mars istället. :eek:: Jag upptäckte inte det direkt utan jag gjorde det när jag såg min bokning i CheckMyTrip.
    Turigt nog SAS har 24 timmars gratis avbokning så skadan var inte verkställd.

Därför vill jag vänligt påminna er om att dubbelkolla vilken månad din flight skall avgå.

4 personer gillar detta.
  2. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta har hänt mig för några år sedan på Swiss. Jag ringde call centret efter några timmar när jag upptäckt felet (eller om det var dagen efter) och jag fick boka om (det var 4 biljetter) utan kostnad. Det var någon prisdiff på ca 1000kr totalt. Snyggt av Swiss.

1 person likes this.
  3. Storsteffe

Storsteffe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gjorde samma misstag åt andra hållet, datumen och veckodagarna är lika...

4. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har gjort detta fel också, men upptäckte det i tid!

En gång lyckades jag välja fel år... Det var en drop-down som spökade.

5. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Själv har jag stått vid inceckning när de säger... uhmmm... din flight är om en månad. :) Dock var det SAS som hade gjort fel, då jag hade ringt dem kvällen innan o sagt jag ska resa imorgon. Det är måååånga år sen, innan man hade alla bra online tjänster etc, så det var lite svårare att kunna kontrollera. :)

6. Kalle Andersson

Kalle Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ett annat tips är att inte boka så långt i förväg att ni glömmer bort att ni har bokat och bokar en ny biljett på samma flight... Av egen erfarenhet vet jag att detta går. :)

Gus, Mikeswede, FlyingErik och 7 andra gillar detta.
  7. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra tips att dubelkolla!
    Ett bra sätt att upptäcka sånt här tycker jag är att exportera bokningen från CheckMyTrip eller flygbolagets egna hemsida som visar bokningen (BAs är bra tycker jag), till den kalender man använder på datorn (om man använder sån). Då ser man snabbt om något blivit galet eftersom den då inte importeras till "rätt" dag, antingen någon dag fram/tillbaks eller hela månader.

8. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kör Tripits ical feed. Alla bokningar forwardas dit o automatiskt hamnar det i min kalender. Gratis och smidigt.

Jakob Österberg gillar detta.
  9. Pho

Pho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har aldrig missat med fel månad, men däremot så har jag gjort bort mig när det gäller flyg som avgår strax efter midnatt och därmed bokat på fel dag.

10. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det är en klassiker som händer många när de ska åka från Oman.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!