Senaste nytt

Klargörande över SAS inrikes lounge Arlanda terminal 4

Dr. Miles

Expert
Låt oss klargöra en sak. Besserwisser attityder undanbedes. Jag menar STAR ALLIANCE GOLD lounger. Jag är inte och kommer inte vara någon Gold member hos SAS. Jag har mina åsikter och står för de. Andra flygbolag inom Star Alliance är bättre varför jag väljer de både privat och inom tjänsten.
Jag råkar att vara SAS EuroBonus Gold men är också Aegean Miles&Bonus Gold. Båda tack vare statusmatching.
Min åsikt om SAS Gold Lounge på Arlanda T5 inte är så dålig lounge är baserad på att jag har flugit en hel del och har utnyttjat många olika lounger.
Du får ha din egen åsikt men det jag säger är att jag inte håller med dig. Det betyder dock inte per automatik att jag vet bättre än dig.

Så akta dig med tonen när du skriver ett inlägg. Ingen har sagt en själv är bättre än dig.
 

mha321

Medlem
För den som möjligen undrar kan jag meddela att T4 loungen fungerar utmärkt som "arrivals lounge" när man är på dagstur. Flög arn-got på förmiddagen och hem got-arn på kvällen idag. Hade en knapp timme att vänta på en kollega efter att jag var framme på Arlanda, så jag passade på att gå upp och ta en kaffe - boarding kortet från förmiddagen fungerade utmärkt i spärrarna.

Stämmer alltså som det står att man behöver ett "boarding kort med dagens datum", även när det är bakåt i tiden. Säkert inte original-meningen, men det underlättar med automatspärrar.
 

fleetheseen

Medlem
Någon som kan bringa klarhet i följande; Jag reser sällan inrikes utan mestadels utrikes. Aldrig några problem utan A3*G går alltid in på boardingkortet. Nu när jag reste inrikes förra veckan så stod det endast A3 på mitt boardingkort varvid jag inte släpptes in i loungen på T4. När jag sedan två dagar senare reste utrikes igen så stod det A3*G på boardingkortet som vanligt. Jag checkade in i automater vid båda tillfällen och angav mitt nummer manuellt. Vad tror ni? En tillfällighet med knas i systemen eller gör SAS någon form av skillnad på utrikes och inrikesresor och att jag då inte är inlagd som A3*G i deras inrikessystem?

Tilläggas bör att jag kom in i loungen på T4 ändå tack vare den hjälpsamma personalen.
 

Carl

Medlem
Jag åker inte heller så ofta inrikes men i nästa vecka är det dax och det jag undrar är om man som EBG kan gästa in sin kolega som bara är EBB när vi reser i SAS Go?
 

flum

Medlem
Jag åker inte heller så ofta inrikes men i nästa vecka är det dax och det jag undrar är om man som EBG kan gästa in sin kolega som bara är EBB när vi reser i SAS Go?
Svar ja. När du dragit din biljett/ditt kort kommer "admit guest" upp på skären.
 
Toppen