Senaste nytt

Klargörande över SAS inrikes lounge Arlanda terminal 4

bricce

Medlem
Loungen på terminal 4 är under all kritik. på ett morgonflyg vore det faktiskt bra med ett bit bröd med pålägg. finns bara kakor o smoothies....även utrikes loungen på term 5 håller dålig kvalitet jämfört med andra lounger inom star alliance.
 

bricce

Medlem
Det beror vad man jämför med. Jag jämför med Swiss, Lufthansa, Turkish samt THAI. Alla håller både bättre service på lounger samt bättre produkter ombord än SAS.
 

agehall

Medlem
Det beror vad man jämför med. Jag jämför med Swiss, Lufthansa, Turkish samt THAI. Alla håller både bättre service på lounger samt bättre produkter ombord än SAS.

Jag säger ju att det finns bättre lounger, men jämför med andra länder och flygbolag som är i samma storlek som Sverige och ARN så är läget ett helt annat.
 

Agö

Medlem
Jag säger ju att det finns bättre lounger, men jämför med andra länder och flygbolag som är i samma storlek som Sverige och ARN så är läget ett helt annat.
Ja, att jämföra Turkish Airlines lounge i Istanbul med SAS på Arlanda låter sig inte lätt eller rättvist göras...
 

Dr. Miles

Expert
Det beror vad man jämför med. Jag jämför med Swiss, Lufthansa, Turkish samt THAI. Alla håller både bättre service på lounger samt bättre produkter ombord än SAS.
Jag kan inte säga THAI lounger är mycket bättre än SAS Gold Lounge på Arlanda T5. Enda undantag är THAI lounge på Hong Kong.

First class lounge och Royal SPA lounge är inte i samma liga så bör man inte jämföra med.
 

bricce

Medlem
Låt oss klargöra en sak. Besserwisser attityder undanbedes. Jag menar STAR ALLIANCE GOLD lounger. Jag är inte och kommer inte vara någon Gold member hos SAS. Jag har mina åsikter och står för de. Andra flygbolag inom Star Alliance är bättre varför jag väljer de både privat och inom tjänsten.
 

Agö

Medlem
Håller med om att de borde servera frukost i T4, eftersom den togs bort ombord. Frukosten i T5 är ju bra, så den får de gärna kopiera.
Är det inte så att det finns begränsningar i vad man rent faktiskt kan göra i loungen på T4? Utrymmen, köksmöjligheter, därtill personalfråga.
 
Toppen