Senaste nytt

Klargörande över SAS inrikes lounge Arlanda terminal 4

TjudöBoy

Medlem
Korten som ger tillgång till loungen:
  • EuroBonus Guld- och Diamantkort och Star Alliance Guldkort: Om du har ett boardingkort för utrikes avresa från den lokala flygplatsen med SAS eller en Star Alliance-partner, så har du tillgång till SAS, Star Alliance samt SAS samarbetspartners lounger – det finns drygt 1000 lounger runt om i världen. Detsamma gäller för SAS inrikeslounge på Arlanda, terminal 4.
Detta stämmer nog inte enligt mig, försökte komma in förra veckan med mitt *A Guld kort (dock ej reggat som FFP) för SAS resan till GOT. Enligt ovanstående så skall det ju inte ha ngn betydelse vilket FPP som är reggat men då jag frågade damen som råkade va på plats så sa hon att *A guld ej gällde för att komma in!? o_O
 

dino_81

Medlem
Det är lite motsägelsefullt skrivet på SAS hemsida.

Korten som ger tillgång till loungen:
  • EuroBonus Guld- och Diamantkort och Star Alliance Guldkort: Om du har ett boardingkort för utrikes avresa från den lokala flygplatsen med SAS eller en Star Alliance-partner, så har du tillgång till SAS, Star Alliance samt SAS samarbetspartners lounger – det finns drygt 1000 lounger runt om i världen. Detsamma gäller för SAS inrikeslounge på Arlanda, terminal 4.

Antar att detta är en felskrivning i deras text. Att det endast gäller vid resa utrikes.

När det gäller inpassage har jag för mig att automatgaten kräver att minst EBG ligger inlagt i bokningen och framgår på boarding card (SK*G). Alltså att man inte kan ha ett annat FFP inlagt och bara visa kortet. Har inte heller kommit in med annat Star Alliance Gold, men det var månader sedan jag passerade T4 på Arlanda.
 

mha321

Medlem
Dom har även försökt neka plus-kunder att komma in, men har du ett guldkort eller reser i plus då ska du komma in, bara stå på er och säg att dom har fel så brukar det lösa sig.
Förut var det väl bara guld som kom in och inte ens business (när det fanns). Det är säkert personal som inte hängt med på den förändringen.
 
Jag har ca 4-6 leg SASPlus i veckan VBY-ARN, är på loungen varje gång bara för en kaffe eller ett äpple.
Då jag börjar från 0 i somras och har ca 4 veckor kvar innan EBG så kan jag bekräfta att man med SAS Plus alltid kommer in i loungen på 4an.
I början scannade jag mitt mobil-boarding men nu har jag helt övergått till att dra mitt EB kort i maskinen istället. Det som däremot spelar roll är om man lagt biljetten på kortet eller inte. När jag bokar i mobilappen hamnar det alltid på kortet men gör jag det på webben måste man i sista steget ändra till att den ska ligga på kortet.
 
Ja skylten där nere nu visar klart och tydligt att den som reser med EBD, EBG eller på Plus Biljett får komma in i loungen. Det är ju bara om man har EBS eller EBB och inte har lagt sin biljett på kortet, e-ticket, som dessa kort inte kommer fungera utan man måste blippa sitt boardingkort.

Var förbi imorse igen och tog min sedvanliga kopp springkaffe :)
 
Toppen