Senaste nytt

Klargörande över SAS inrikes lounge Arlanda terminal 4

Elberto

Medlem
Vadå det köper jag inte? Att du betalat 'skitmycket pengar' är helt irrelevant i sammanhanget. Ungefär som att jag kan gå ut på stan och köpa en gammal ford för 50.000 kronor betyder det att den är värd det? Köp biljetter för baspris i god tid eller på rea. På det får du väl räkna ut vad du får för pengarna. Jag har aldrig tyckt Plus är en bra deal inom norden om man har status.

Men räkna på baspriset som är runt 800 kr tur och retur Arlanda Ängelholm med SAS Go som EBG.

630 SAS Eurobonus baspoäng.
Business check-in.
SAS Fast Track.
SAS Lounger.
Förhandsval av plats.
Prioriterad bagagehantering och ombordstigning.
3 stycken bagage. Även skidor, golfbag etc. Max 23 kg/styck.
1 handbagage 8 kg + laptopväska.

På det har SAS kostnader på flygplan, personal, bränsle och allt vad det nu kan vara. Tror du att det är någon vinstaffär?

Jag försöker inte försvara SAS på något sätt jag försöker bara se det ur ett annat perspektiv och hur marknaden ser ut. Utbudet anpassas efter efterfrågan.


Precis, du ha läst rätt. Det köper jag inte.
Du skiva att man konkurrera mot DY och loungen därför är dåliga.

Jag resa i tjänsten med SAS, ibland boka jag mina biljetter några timmer i förväg. Oftas blir det Plus för "skitmycket" pengar. Precis. Det är precis vad jag tycker.

Så klart tror jag att det vinstaffär för SAS! Om inte, gör de helt enkelt fel. Med andra ord säga du att alla GO biljetter gör förlust?
Även detta köper jag inte!
Om SAS verkligen gör förlust med 80% av sina biljetter (GO) så går de säkert i konkurs nästa år!

Back to the topic:
Denna loungen är dålig, och skulle inte motivera mig att köpa ett Plus biljett. (Om jag vore utan status)
 
J

JPMorgan

Guest
Precis, du ha läst rätt. Det köper jag inte.
Du skiva att man konkurrera mot DY och loungen därför är dåliga.

Jag resa i tjänsten med SAS, ibland boka jag mina biljetter några timmer i förväg. Oftas blir det Plus för "skitmycket" pengar. Precis. Det är precis vad jag tycker.

Så klart tror jag att det vinstaffär för SAS! Om inte, gör de helt enkelt fel. Med andra ord säga du att alla GO biljetter gör förlust?
Även detta köper jag inte!
Om SAS verkligen gör förlust med 80% av sina biljetter (GO) så går de säkert i konkurs nästa år!

Back to the topic:
Denna loungen är dålig, och skulle inte motivera mig att köpa ett Plus biljett. (Om jag vore utan status)

Ska jag vara ärlig förstår jag inte riktigt vad du skriver. Men det är nog lika bra att jag lämnar den här debatten och önskar dig en fortsatt trevlig kväll :)
 

thsred

Medlem
Man behöver inte gå så lång för att hitta en sämre... Menzies business lounge på T5 (den bredvid SAS) är riktigt dålig. Möjligen att den har lite bättre matutbud, men städningen och survinet på tapp är ett riktigt bottennapp...
 

thsred

Medlem
Förresten... Åkte från Puerto Maldonado... Den loungen hade ingen varm mat (jämför SAS soppa) utan endast kakor och crackers... Dessutom hade den inlåsta läsken (personalen öppnade så att man fick ta) gått ut för 3 månader sedan... Så ja, det finns värre än SAS inrikeslounge...
 

Gearup

Medlem
Jag kanske bara läst riktigt dåligt men har inte lyckats hitta info om man får gifta in en medresenär i loungen om man har * gold. Står lite diffust om det hela på SAS hemsida. Någon som provat?
 

mry

Medlem
Sweet! Ringde du på klockan då så öppnade personalen? Eftersom det är spärrar tänkte jag. :)

Lärde mig att man helt enkelt skannar boardingpass eller drar sitt kort två gånger efter varandra. Dock så får bara en person gå igenom åt gången så dra det fört sen gång och sen be "vännen" gå igenom och håll dig utanför grinden och sen när den har stängts gör du om scanningen eller dragandet av kortet.
 
Kan väl avslöja att den har ingen koll på hur många ggr kortet/BP dragits. Detta då det är fri tillgång för en statuspax/plus i loungen hela dagen du har BP.
Så man kan i teorin ta med 10 personer om man vill. De som jobbar där inne har ändå 0 koll.

Men nu försöker jag inte uppvigla till dessa förkastliga ideer, bara poängeterar något jag sett
 
Toppen