Klarar man sig 30 minuters intl-intl anslutning i Oslo?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Dr. Miles, 26 September 2011.

1. Jag håller på att boka Stockholm - Amsterdam med SAS. Det billigaste alternativet är via Oslo.
    Även om jag förstår att Oslo har 30 minuters MCT för intl-intl anslutning, klarar man det?

SK 485
    Stockholm/ARN T5 07:00 - Oslo 08:00

//bytestid: 00:30//

SK 821
    Oslo 08:30 Amsterdam 10:20

2. johanolsson

johanolsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller SAS tiden och det inte blir något strul så kan du hinna. Gardemoen aär inte så stor. Fast, nu när jag tänker efter så kommer du väl bli tvungen att tulla igenom dig. Det kan kosta lite tid. Jag brukar köra 45-minuter när jag har mellanlandningar på skandinaviska flygplatser, då hinner jag alltid.

3. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja, någon tull är det väl inte?
    Däremot en securitycheck på övervåningen innan man går ner i intl-transithallen. Är ankommande flyg i tid ska du hinna, avstånden är korta. Det är väl om det blir lite stopp i securityn det kan ta tid (vilket aldrig hänt mig dock).

4. johanolsson

johanolsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Där har du rätt, jag slant på orden.

5. India Alpha

India Alpha Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I vanliga fall är flygtiden 55 min och oftast är vi framme/avstigna på 52. När ska du åka? Höst- och vintertid är det nästan alltid fina dimförseningar på morgonen.

6. Förra gången jag var i Oslo på morgonen, fanns det ingen säkerhetspersonal vid intl-transfer. (Det stog någonting om öppettider är från kl. 9 eller något.)
    Då fick jag gå genom tull->övervåningen->säkerhetskontroll. Det tog mer än 30 min.

7. Tack för era svar.

I slutet av oktober tänkte jag. Men om det blri försening, förstår hela dagplaneringen. Så jag kanske bokar annan flight istället.

8. johanolsson

johanolsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Får man fråga vilken site du använder för att kolla dessa bokningar? Ska göra en bokning inom en vecka och gillar att hålla företagets kostnader nere.

9. Jag kollade priser och tider på ITA Softwares webbsida. Sedan tänkte jag boka via SAS.
    (för jag inte har hittat en enda online resebyrås webbsida som tar emot SAS Credit nummer)

10. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är den övre intl->intl säkerhetskontrollen öppen (har alltid varit öppen när jag bytt i OSL) är 30 minuter verkligen inget problem, mycket korta avstånd. Du kommer hinna med en kaffe i loungen också.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!