Senaste nytt

Klädsel vid flygning

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jonas C

Medlem
Jeans och skjorta eller t-shirt beroende på säsong. Kanske borde börja klä mig som Harvey Specter, i hopp om att få fria uppgraderingar och ett mer konsekvent kundbemötande. ;)
 

CarlT

Medlem
Har flera gånger haft mjukisbyxor i business, dock byter jag om inne på planet. Annars jeans och tröja, stilen jag kör till vardags. Kommer ihåg dock när jag åkte CPH-BKK och man undrade vilken kabin man hade gått in i egentligen... Den ovårdade stilen gällde betydligt mer än kläder.
 

Dr. Miles

Expert
Att byta om på planet är väl ok! Det är när man ser individer i mjukisbyxor och träningsoverall som dricker 70 cl stor stark 0530 som man undrar vart civilisationen är på väg...
Jag brukar ta en liters stor stark tidigt på morgonen när jag flyger långt.
För att underlätta kabinpersonalens arbete, beställer jag två koppar åt gången. :eek:

Återgår till ämnet.
Jag bryr mig inte så mycket om andras kläder. Bara så länge det är rent och inte luktar illa.
 

henrik l

Medlem
Jag är så pass ledig klädd så att jag har pyjamas på mig när jag flyger. Jag har dock andra kläder på mig innan jag kliver in i flygplanet...

Har också börjat använda det på long-haul flighter över natten. Med det viktiga är då att man har en pyjamas som man har fått i bolagets första klass:cool:
 

Timotey

Medlem
Min far sa en gång för länge sedan att man klär upp sig inför en flygning. Något jag har tagit till fasta på till viss del. Flyger helst i chinos, skjorta, kostym byxor eller piké i bekvämlighets syfte.
 

Senator

Moderator
Nu beror detta helt på längden, syfte, när på året, med vem man åker, vart etc..

På hemresan från Seychellerna i januari bröt jag min regel nummer 1: inga shorts... På sträckan SEY-ADD och ADD-KHT-FRA hade jag shorts som ändrades till PJ ombord på Lufthansa. Det var enkelt att vi hade 5t från avresa från hotellet till flyget fick från SEY och vi skulle vara ute hela tiden.

Jag åker normalt alltid med chinos/jeans, skjorta, en kavaj, och rena skor. På långsträckor byter jag alltid till PJ, som jag tar med om jag flyger C eller får om jag flyger F.

Det finns ett bra uttryck på engelska: "Perception is reality" och i detta fall spelar "Appearance" en viktig roll vid första intryck. Jag tänker tillbaka på hur ofta jag faktisk har blivit uppgraderat genom åren, och tror att det handlar om "Appearance" hela vägen; inte bara klädsel men bemötande också.

Jag är inte längre så bekymrat över hur andra klär sig, men tycker inte om sandaler och liknande ombord. Men, det värsta jag har varit med om är inte den typen av lukt, det var TUN-FRA i C där mannen bredvid hade använt en hel flaska med aftershave. Det gick inte andas alls på denna resa. Det handlar jo om respekt för andra; vi skall dela på sardinburken under några timmar, så tänk på det!

Om jag tar med någon på resan, ofta varit någon med lite erfarenhet av C eller F, rekommenderar jag alltid ett städat yttre. Till slut skall alla leva med hur man själv ser ut; vill man utstråla "fritid" får man göra detta. Du ser inte mig springa omkring på stan med "apelsindrycksordet" på arsle.
 

Pho

Medlem
Lite kul med blandningen man kan se ibland... Minns en tur från Asien där en Australiensare satt i shorts, medans en asiat satt med täckjackan på!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen