Senaste nytt

Klädkod på Stavanger - Houston?

dodervang

Medlem
Hej,

Jag fick höra av en bekant att hans kompis hade stött på problem vid resa Stavanger - Houston med SAS nyligen. I och med att det är Business så ville incheckningspersonalen absolut att han skulle ha kavaj. Det slutade med att han var tvungen att glida in i taxfree:n och köpa en kavaj.

Är det någon av er som hört talas om att det skulle finnas några speciella krav på den linjen? Eller i Business över huvud taget?

//D aniel
 

Ricci

Medlem
Hej,

Jag fick höra av en bekant att hans kompis hade stött på problem vid resa Stavanger - Houston med SAS nyligen. I och med att det är Business så ville incheckningspersonalen absolut att han skulle ha kavaj. Det slutade med att han var tvungen att glida in i taxfree:n och köpa en kavaj.

Är det någon av er som hört talas om att det skulle finnas några speciella krav på den linjen? Eller i Business över huvud taget?

//D aniel
Det låter som en skröna.....;);)
 
Hej,

Jag fick höra av en bekant att hans kompis hade stött på problem vid resa Stavanger - Houston med SAS nyligen. I och med att det är Business så ville incheckningspersonalen absolut att han skulle ha kavaj. Det slutade med att han var tvungen att glida in i taxfree:n och köpa en kavaj.

Är det någon av er som hört talas om att det skulle finnas några speciella krav på den linjen? Eller i Business över huvud taget?

//D aniel
Det finns absolut inga krav på speciell klädkod. Så länge passagerarna är hela och rena så är det ingen som kommer att säga något.

Det här med kompisens kompis som hört något osv brukar vara bra att vara en smula källkritisk till. Med största sannolikhet rör det sig om en skröna i det här fallet
 

dodervang

Medlem
Tack för snabba svar. En annan möjlighet är att det rör sig om en SAS-medarbetare som utnyttjat sina "personalbiljetter" där det finns en tydlig klädkod om jag förstått det rätt. Min bekant är nämligen tidigare SAS-anställd, så det låter inte helt otänkbart.
 
Tack för snabba svar. En annan möjlighet är att det rör sig om en SAS-medarbetare som utnyttjat sina "personalbiljetter" där det finns en tydlig klädkod om jag förstått det rätt. Min bekant är nämligen tidigare SAS-anställd, så det låter inte helt otänkbart.
Låter ju förvisso inte helt tänkbart heller :) Jag tror inte SAS har klädkod på vissa biljettyper utan att samtidigt ha det på andra.
 

Smithy

Medlem
Låter ju förvisso inte helt tänkbart heller :) Jag tror inte SAS har klädkod på vissa biljettyper utan att samtidigt ha det på andra.

Jodå, det är ett krav att man är presentabel när man reser på ID-biljetter. Inge dyka upp i shorts och flip-flops här inte! De flesta kollegor har nog sitt sunda förnuft i behåll och bryr sig mindre om man är på väg till Alicante i juli men man skulle definitivt stöta på patrull om man försökte åka business class med trasiga jeans och linne. Detta på personalbiljett alltså.
 
Toppen