Senaste nytt

Kina introducerar 72 timmar visumfri vistelse i Peking & Shanghai

JacobGBG

Medlem
Bara för att jag ska vara helt säker - 19h layover på PVG. Komplett rutt, SIN/BKK-PVG-ARN

Inga problem att lämna flygplatsen, ta natten på hotell och lite sightseeing innan återresa?
 

M@GNÜS

Medlem
Bara för att jag ska vara helt säker - 19h layover på PVG. Komplett rutt, SIN/BKK-PVG-ARN

Inga problem att lämna flygplatsen, ta natten på hotell och lite sightseeing innan återresa?
Inga problem, flög ARN-CPH-PVG-HKG-ARN för några veckor sedan med dryga 2 dygns layover.
Fast antar att du inte flyger PVG-ARN direkt? Men så länge du inte flyger via BKK eller Kina ska det fungera
 
Last edited:
Hej en liten fundering innan jag bokar sista biten flyg!
Har bokat ARN-CPH-PEK tur och retur.
Sen är tanken att boka PEK-CAN-SGN samma dag som jag ankommer från CPH. På en sammanhängande biljett.
Sen tillbaka PNH-CAN-PEK innan jag flyger hem inom 24 timmar med SAS till CPH igen! Denna är också sammanhängande.
Hur fungerar detta med visumfritt och transfer?
Måste ju ut och checka in väskorna på nytt igen..
Någon som har erfarenhet av detta?
 

NotRyan

Medlem
Hej en liten fundering innan jag bokar sista biten flyg!
Har bokat ARN-CPH-PEK tur och retur.
Sen är tanken att boka PEK-CAN-SGN samma dag som jag ankommer från CPH. På en sammanhängande biljett.
Sen tillbaka PNH-CAN-PEK innan jag flyger hem inom 24 timmar med SAS till CPH igen! Denna är också sammanhängande.
Hur fungerar detta med visumfritt och transfer?
Måste ju ut och checka in väskorna på nytt igen..
Någon som har erfarenhet av detta?
Det skall vara visumfritt. Sedan skall du prova att checka in bagaget hela vägen. Det kan gå om bolagen har avtal men det är inget du egentligen har rätt till.
 

dino_81

Medlem
Undrar om inte det kan bli problem (eller iaf ifrågasättanden) vid avresa eftersom du har separata biljetter?

Eftersom det är under 24 timmar mellan ankomst Peking och avresa till Guangzhou bör det vara visumfritt men då får du inte lämna flygplatsen, jag vet inte om det räknas som "att lämna flygplatsen" om du måste gå landside för att hämta ut dit bagage och sen checka in det på nytt?
 
Visumfritt gäller väl bara om du flyger från PEK till en annan destination utanför Kina? Det gör du inte eftersom CAN är en inrikesdestination. Vad jag förstår så behöver du visum.

Och, ja, att gå genom immigration för att checka in bagage räknas som att lämna flygplatsen.
 
Vad säger denna information er? Då Flygbiljetterna ja kikar på så lämnar jag Kina 24 timmar från den jag landar där..
 

Attachments

  • IMG_2636.PNG
    IMG_2636.PNG
    205,5 KB · Visningar: 328
  • IMG_2637.PNG
    IMG_2637.PNG
    224,5 KB · Visningar: 322
Toppen