Senaste nytt

Killar kan också sitta - Nu skall vi allihop skapa ny folkrörelse

Dr. Miles

Expert
Visst är det så, fast jag upplever att det är så mycket bättre på vissa flygningar, på Singapore Airlines tycker jag det alltid det är fräscht, det måste bero på flygvärdinnorna, men jag tycker verkligen inte att det är deras uppgift att agera skurtanter.
Jag har hört att detta var ett problem hos Air India när de var nystartade flygbolag. Yrke som flygvärdinna räknades som en hög klass och många tyckte att städa toaletten hörde inte till deras uppgift. (Kastsystemet)
Hur de har löst problemet idag vet jag inte, men deras toa var inte direkt fräscha när jag flög med dem sist...
 

ullis

Medlem
Ok klart det måste städas, nya större toaletter samt varför inte en något absorberande papper på golvet som byts ut med jämna mellanrum samt foppatofflor att låna innan man går in.
 

Gnopps

Medlem
Jag håller helt med; på flyg handlar det om allas komfort - något som får gå före den egna bekvämligheten. En lustig sak är dock att när jag under studenttiden jobbade som bartender och städade toan var damtoan alltid betydligt snuskigare än herrtoan.

En del bryr sig inte ens om att gå till toaletten
Den roligaste toalettvägraren ombord tycker jag absolut är den här: BBC NEWS | Americas | Flatulence leads US jet to divert
 

TreD

Medlem
En bild på ämnet från herrtoaletten på en tidigare arbetsplats:
 

Attachments

  • DSC00149.jpg
    DSC00149.jpg
    103,4 KB · Visningar: 877

MarcusC

Medlem
Bra poäng, något som definitivt inte diskuteras ofta men en bra tråd och påminnelse! Toaletterna är inte fräscha. Det är inte heller kul gå in på flygplanstoaletter med en treåring som vill pilla på allt.....
 

Fredrik

Medlem
Det är något med anonymiteten. Folk är rätt ofräscha av sig på offentliga toaletter. Det inkluderar också hur folk gör nummer två. Ibland undrar man...
 
Toppen