Senaste nytt

Kidnappa flickvän till London?

En annan kul grej att testa är besöka Evans & Peel i London, en detektivbyrå som egentligen är en restaurang och bar (speak easy).
Kräver dock lite förbokning och hitta på ett eget "case" att dra när du kommer dit. SÅ värt det. Dom spelar med, ställer lite undersökningsfrågor som en detektiv, du svarar och upplevelsen känns som ni är i en 30-tals film, allt är gammalt i inredningen, inget skvallrar utifrån om att det är en restaurang.

Efter några minuters "teater" kommer den utklädda detektiven säga "We´ll look into it, in the meantime, follow me...
Går fram till en bokhylla som han öppnar, en hemlig dörr öppnas rakt ner i restaurangen.
Känslan att gå in där efter denna teater och öppning var klart epic och man går in med ett stort brett leende.
 

Jönsson

Medlem
De där live-teater-mordgåtemysterierna finns lite var stans i Europa. Finns flera i Sverige också, på olika slott och herrgårdar. Mauritzberg bland annat. Kan rekommenderas.
 

Hachans

Medlem
Och för allt i världen, ange inte tjejens lojalitetsnummer eller telefonnummer någonstans.

SAS förstörde min överraskning till min sambo genom att skicka sms om att man måste vara tidig till gate för flyg i New York. Tack för det liksom.

Numret fick de genom att jag dumt nog gett dem Eurobonusnumret.
 

DOEL

Medlem
Har själv också planerat att göra liknande blåsning men inte fått till det riktigt ännu, kanske får bli till hösten. Har dock lurat henne med att vi skulle sitta i sas GO när vi flög till hong kong i vintras. Hon blev mycket förvånad när hon gick på planet och blev hänvisad att svänga vänster till business. (Då hade hon ändå haft hand om bägges boardingpass sen security). Så ett tips för att lyckas med en sådan typ av bluff kan vara att ha en lagom förvirrad flickvän.
 
Toppen