Kazakhstan - Visa, Visa on Arrival, Immigration mm. - Erfaringer?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Christian R, 13 September 2014.

1. Christian R

Christian R DYKWIA

Jeg kigger lidt på muligheden for besøge Kazakhstan, nærmere bestemt Almaty. Det drejer sig ikke om noget specielt langt besøg, formentligt højest et par dage.

Er der nogen som har erfaringer med af få udstedt visum til Kazakhstan? Som med så mange andre lande er deres ambassader og konsulaters hjemmesider af ekstremt lav kvalitet og indholder modstridende oplysninger.

Der findes ikke nogen ambassade i Danmark, så man henvises til at benytte i ambassaden i Berlin. Som udgangspunkt ikke et problem men der kommer så 2 T/R København-Berlin oveni prisen.

Jeg har flere steder - naturligvis ingen officielle - læst om muligheden for Visa on Arrival. Nogen der har erfaringer med det?

Jakob Österberg gillar detta.
  2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Frågan är om man inte kan få en inbjudan av hotellet där...

Christian R gillar detta.
  3. Homer

Homer Medlem

Ska du besöka Borat:s syster :cool:

SAS404 och Christian R gillar detta.
  4. Det var hon som var landets fjärde bästa?:p

Christian R, MaBe och Jonas C gillar detta.
  5. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. spritfet

spritfet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag var i Almaty för två år sedan, då var det inbjudan + visa on arrival som gällde. Kan förvarna att det kan ta lång tid i visa-disken...

För övrigt fin stad och trevligt folk, långt över förväntan!

7. Enligt japanskt reseforum kan man ansöka visum till Kazakhstan på Kazakh ambassad i Bangkok.
    Det kräver dock 5 arbetsdagar men man behöver inte lämna passet under tiden så man kan åka till någon strand under tiden.
    Det kan vara ett sätt om man är ändå i det området.

8. Christian R

Christian R DYKWIA

Tak for de mere eller mindre gode svar (ingen nævnt, ingen glemt @Homer & @Senator :p) - Umiddelbart er Almaty og Kazakhstan sat "on hold" på ubestemt tid - projektet blev desværre både for omfattende, for dyrt og for tidskrævende... Øvøv, men jeg skal bestemt besøge Kazakhstan på et andet tidspunkt - det er trods alt svært at besøge alle verdens lande uden at besøge Kazakhstan ;)
    Jo, det kan man nok - det havde jeg faktisk ikke overvejet. Indtil videre har jeg kun fundet semi-oficiellet visum/invitations-formidlere med service fee på >350$ så det er nok den bedste vej at gå...
    Både og. Du har ret i at man ikke behøver en officielt invitation for at få visum, men det skal være muligt at få et visa on arrival med en 'officiel' invitation.
    Super, lige det jeg vil høre! Bureaukratiet har jeg ingen problemer med :)
    Ikke nogen dum idé, Bangkok var dog ikke lige en del af denne plan - måske det bliver sådan hvis det en gang bliver aktuelt.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!