Kastrup-New York med mellanlandningar

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Johan Hbg, 20 Januari 2015.

1. Johan Hbg

Johan Hbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn Kastrup
    2. Var är din destination? New York
    3. När vill/behöver du resa ut? Tidigast 21 november 2015 (=när dealen är giltig)
    4. När vill/behöver du komma hem? Hemma senast till morgonen 11 dec.
    5. Hur länge vill du vara borta? ca 19 dagar (om möjligt?
    6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna, 2 barn (ålder är 3 och 6)
    7. I vilken kabinklass? Business
    8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance. ÄR EBG. Vill använda dealen till NYC, gärna United över Atlanten för dubbla poäng i P. Gärna SAS (om möjligt) i anslutning inom Europa.
    9. Vad är din budget? (per person) 9100 DKK för vuxen. Eller vad det senaste priset var för dealen till NYC
    10. Vad är det viktigaste för dig? Pris, Poäng. Trevlig Business kabin är så klart ett plus.
    11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Ett stopp på 3-4 dagar i Washington på vägen dit. Ett stopp i Miami på vägen hem. Så: ca 4d i Washington, ca 4d i New York, sen ca 10 dagar i Miami. Jag menar det skulle vara möjligt med stopp på dessa orter enligt reglerna, men får inte till det på Google Flights eller Matrix. Vänder mig nu ödmjukt till experterna.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och vilken deal är det du hänvisar till? Det låter ju som att du snarare har en fråga ang routing för en viss deal än att hitta ett bra förslag på en resa...

3. Du får glömma att kunna åka i Business class med den budgeten från Köpenhamn för ett tag. Det var ovanligt förmånliga priser.
    Närmast kan du få är att utnyttja dealen från Dublin men det tillkommer extra kostnader för att ta sig till/från Dublin.
    Dublin dealen har köpa senast datum 2015-JAN-27 men det kan hända att flygbolaget ändrar eller ta bort priserna innan dess.

http://www.businessclass.se/forum/t...lliance-jv-från-9-500-sek-inkl-skatter.22235/

Du är ny här så du kanske inte visste om det men vänligen undvika att använda förkortningar i rubriken från nästa gång. :) Det står i Forumregler.
    Du kan ändra trådrubriken själv genom att klicka på "Trådverktyg" som du kan hitta högst upp i tråden på höger sida. Sedan klicka på "Edit title".

Last edited: 20 Januari 2015
  4. Johan Hbg

Johan Hbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. Johan Hbg

Johan Hbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok, så denna deal har gått ut då eller ändrade routing regler? Jag hittar detta till New York i PLNCDKW:
    1 Child8,746 SEK
    1 Child8,746 SEK
    2 Adult (18-64)21,592 SEK
    Additional Taxes/Fees4,728 SEK
    Total43,812 SEK

6. @Johan Hbg en bra sammanställd fråga, låt dig inte skrämmas av de (annars så trevliga) killarnas lite ifrågasättande ton :)

Vi såg höjda priser förra veckan och (jag tror) sämre villkor... United via Washington till New York är inget problem med stop.. United till Miami, inget problem. Om jag tolkar rätt, måste stopoveren i Miami efterföljas av en resa tillbaka med Swiss om inte den gode man @Dr. Miles har ett tips på annat, eller att de andra villkoren gällande stopover har ändrats. Undrar på om det numera bara finns en stopover, och inte två?

SpruceGoose gillar detta.
  7. Johan Hbg

Johan Hbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack :) Tillbaka med Swiss är ju absolut fint, allt utom Brussels över Atlanten känns ok, vill ju iaf ha lite mer än noll poäng på EuroBonus kontot.

8. Johan Hbg

Johan Hbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack, vad fick du för resultat på den sökningen? Jag får bara:
    No flights found.
    Start a new search

9. Just det. Du får försöka att hitta kombinationer som fungerar. Men det är den routing du vill ha.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!