Kastrup bygger om banor...

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Gweilo_2, 7 Juli 2015.

1. Gweilo_2

Gweilo_2 Medlem

2. crazy voyager

crazy voyager Medlem

Har aldrig sett 30/12 aktiv trots att jag vart på kastrup säkert 15 gånger senaste 12 månaderna. Får se om den är igång när jag ska igenom där snart igen.

3. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp, kul att se flyg komma in den vägen. Såg Icelandair flyga rakt över Vesterbro igår, udda syn.

Jag tror inte att jag landat där mer än vid något tillfälle.

4. Gweilo_2

Gweilo_2 Medlem

Banan används sällan, jag har bara landat där vid enstaka tillfällen vid stark vind. Testa gärna fönsterplats höger sida så får ni en fin utsikt över Öresundsbron (inflygning nästan parallellt) och sundet norrut

5. JohanW

JohanW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jotack. Bor i Lomma så varit mycket "nytt" flyg över taken.

6. mtlmr

mtlmr Medlem

Jupp, hade SAS A340, CPH-PVG över taknocken häromdagen och tänkte "Oj, måste vara vinden..". Då hade jag inte läst om banarbetena.. ;)

Agö gillar detta.
  7. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser på FR24 att flyg norrifrån "rundar" Malmö på drygt 1000 meters höjd, måste bli många fina tillfällen för fligtspotting i staden nu :)
    SK602 från Zurich gjorde just en go-around också så där fick de fin utsikt över öresundsbron från bägge sidorna från drygt 500 meters höjd.
    Nästan så man borde åka en sväng till Köpenhamn för att få en intressant flygupplevelse...

8. Så här såg banarbete ut när jag landade Kastrup igår.
    Banarbete.jpg

9. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad flyger du med där? Ser väldigt "högvingad" ut.

10. jsn

jsn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    [Ironi]Precis som vid alla vägarbeten - väl avspärrat men inte en arbetare så långt ögat kan nå... ;) [/Ironi]

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!