Senaste nytt

Karibien i maj - tips på destination

igelkotten

Medlem
Bara varit i Puerto Rico - väldigt amerikaniserat i San Juan!! Finns dock en del pärlor utan för stan, typ sydvästra delen av ön. Men tror nog inte att Puerto Rico har något (positivt) unikt jämfört med andra delar.
 

troligt

Medlem
Aruba var helt underbart ur mitt perspektiv, så den ön kan jag varmt rekomendera om du är ute efter avkoppling, sol och bad.
 

Juraj

Medlem
Jag tyckte att Aruba var lite tråkig - amerikaniserad och europeiserad medan jag förväntade mig något mer exotiskt. Kan bara vara att jag hade helt fel förväntningar. Stränderna är visst underbara men jag gillar inte spendera all min tid där utan sökte lite kultur och historia och detta levererade Aruba inte.
 

nota bene

Medlem
Aruba är inte en favorit för mig heller - Curacao och speciellt Bonaire är mycket mindre exploaterade. Det går iofs att ta sig ut från High Rise area...
 

Homer

Medlem
Det var ett jävla tjatande om en handfull småöar, upplysningsvis ligger Kuba, Jamaica, Belize och en massa annat i
i Karibien.
Kanske sista chansen att besöka Kuba innan det blir civiliserat och amerikaniserat / förstört (välj det som passar)
 
Last edited:

Ystad

Medlem
Kanske sista chansen att besöka Kuba innan det blir civiliserat och amerikaniserat / förstört (välj det som passar)

Jag besökte Kuba första gången 1979 - det var skillnad mot nu det kan jag lova. I mina ögon har Kuba ett bra tag varit
amerikaniserat / förstört (välj det som passar)
.

Jag besökte också Jamaica och Barbados på samma resa. "Turistiskt" redan då - men inte "sönder turistiserat" som jag tycker stora delar av Karibien blivit idag.
 

kaktusen

Medlem
Har inte varit på så många öar men St.Thomas är min favorit. Underbara stränder där man fick vara ifred. St. John och Saint Maarten även ok. Bahamas har fantastiska stränder men är en turistfälla. Det absolut sämsta stället jag varit på är Puerto Rico. En riktigt skitställe med värdelös mat och service. Åk inte dit. Fullt av lata människor som inte vill arbeta. Inte undra på att man nu har ansökt om den största konkursen i USAs historia. Påminner om Grekland. Alla tycker att de är oerhört intelligenta och jobbar hårt när verkligeheten är den direkt motsatta.
 
Toppen