Senaste nytt

Kaos hos Norwegian över 18 inställda flyg på lördagen

011430121

Medlem
Det råder kaos hos Norwegian med över 18 inställda flyg under lördagen enligt Norska medier
Tydligen så är det sjukskrivningar av piloterna, från den 1 juli gäller inte längre avtalet om övertidsersättningar och ersättning för arbete på fridagar
Källa, VG.no och NRK

Om jag förstår så är detta ingen strejk, utan man saknar piloter, hade Norwegian kunnat förutsett detta och har passagerarna rätt till EU261/2004?

Björn Kjos vad hade Du kunnat gjort för att för hindra detta kaos, dina passagerarare kommer inte fram till sina resmål!
 

henke12

Medlem
Är det någon som vet om passagerarna fick ersättning för den överhettade ugnen på flighten Arlanda-Nice?
De har nog fullt sjå att försöka få sina väskor och försöka njuta av semestern,
Gissar på att kraven kommer börjar ställas vid hemkomst och sedan ska Norwegian ha några veckor på sig att svara :)

Men vi lär få veta tids nog!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Kiev

Medlem
Kjos är ju faktiskt pilot själv, så om han gör allt för passagerarna så är han väl ute och flyger nu?
Bjørn blir vel 70 år om noen dager, så tvilsomt at han har noen CPL lengre. Men han har vel to barn med lisens som kan ta noen ekstra runder i cocpit :)
 

Brandten

Medlem
I veckan då jag var på Arlanda såg jag en Trippelsjua (Boeing 777) landa som tydligen körde åt DY från Rom. (kan inte vara helt billigt med en sådan inhyrd maskin på den sträckan)

Den har DY använt många gånger... Även idag.
be67a9298fb7ac5a66ed2ffe56f59624.jpg
 
Toppen