Kanske går det ändå att ta stopover på en bonusresa med Star Alliance flygbolag?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Dr. Miles, 1 September 2012.

1. Nu när vi har fått veta om man kan använda Amex 2-4-1 voucher för bonusresa med Star Alliance partner flyg till SAS destination , kan man inte ta stopover om man flyger SAS Intercontinental flygning, även på Star Alliance bonusresa?
    Jag har kollat runt på SAS webbsida och det står inte specifikt att stopover gäller vid bonusresor endast med SK/KF/WF flygningar.

T ex
    Stockholm-(SK)-Newark[stopover]-(UA)-Miami
    eller
    Göteborg-(SK)-Köpenhamn-(SK)-Bangkok[stopover]-(SQ)-Singapore

Det vore toppen om man kunde flyga t ex så här:
    Stockholm-(SK)-Köpenhamn-(SK)-Bangkok[stopover]-(TG)-Tokyo[destination]-(NH)-Shanghai[stopover]-(SK)-Köpenhamn-(SK)-Stockholm

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

eller

Stockholm-(SK)-Chicago[stopover]-(UA)-San Francisco[destination]-(UA)-Newark[stopover]-(SK)-Stockholm

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

2 personer gillar detta.
  2. Viking75

Viking75 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ser inget direkt som motsäger din teori. Är det någon som har läst annorlunda så vore det av stort intresse med en länk eller motsvarande.
    Det skulle onekligen öppna upp stora möjligheter om det fungerar i praktiken.

3. tyvärr så finns det ju text som motsäger detta i den av AHO citerade tråden..
    men hoppas kan man ju ;-)

4. Ubbe, jag tror AHO talar om "stopover" och inte "open jaw". Jag har för mig att det redan har varit uppe att "open jaw" inte fungerar. Jag måste dock säga att jag tycker SAS faktisk visar en enorm flexibilitet här med denna regel. Tyvärr lär man inte få F med detta gissar jag men det, och om jag läser rätt så gäller detta bara till:
    EWR
    ORD
    IAD
    SFO (från nästa år)
    BKK
    NRT
    PVG
    PEK

"Only valid ....... to any SAS destination world-wide"

5. Du har rätt. Jag tänkte vidare och fel blev det.. Men det gäller väl även dit där SAS har codeshare eller har jag fattat fel?

6. Någon som har en voucher får testa :p

7. Viking75

Viking75 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu kommer jag kanske med irrelevanta uppgifter?
    Men jag drar upp det för säkerhetsskull.
    När jag var i kontakt med EuroBonus Sverige ang bonusresa med olika routings i USA och Pacific så var agenten i fråga tvärsäker på att man fick ta sammanlagt 4 st Stopovers 2 åt varje håll vid bonusresor. Dock frågade jag inte om hur länge dessa stopovers fick vara.

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den agenten hade fel.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!