Kanske den sämsta artikeln relaterad till flyg, någonsin

Diskussion i 'Övrigt' startad av Concorde, 15 April 2012.

1. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
  2. Haha, ja den var inget vidare.

Undrar vem som intresserar sig för när under flygningen det är som farligast: "Vid landning däremot sker 36 procent av alla flygolyckor, alltså dubbelt så många som vid start"

Vad bra! Då kan jag hoppa av efter halva resan, så slipper jag den farliga delen... :D

Och som slutsats når skribenten: Det är inte farligt alls att flyga; och precis lika stor risk att dö vid landning och start :confused:

3. Förresten..... Det kan ju inte vara farligast med landning enligt deras ekvation...?
    Om 36% är dubbelt så många som vid start borde man få 36+ 36/2 = 54% Då återstår ju 46% som lämpligast borde vara den farligaste delen av flygningen... ( Troligen under luftfärd). Eller är det så att 10% av flygolyckorna sker genom att planet sprängs stillastående vid gate?:p

1 person likes this.
  4. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Något annat som jag tycker är viktigt är vad begreppet olycka innebär i detta fall.

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det där är skrivet av en journalist - dvs det är bara dynga som är vinklat så som journalisten tyckte det gav bäst effekt och framstod som mest "neutralt".

6. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Saknas bara bild på en icke-relevant flygplansmodell

7. flapps

flapps Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!