Senaste nytt

Kan SAS lägga ner sitt Pandion koncept!?

A380*G

Medlem
Har inte varit Pandion själv men min far var det i fyra år på 2000-talet. Enbart positiva upplevelser.

Bästa var nog när han var bokad ARN-CPH-NRT med SAS och kollegan var bokad ARN-AMS-NRT med KLM. Kollegans flyg blev inställt precis före incheckningen.
SAS-flighten var full men vid SAS incheckningsdisk så ordnade de ändå plats för honom plus att båda två blev uppgraderade till C från M. Vid hemresan från NRT låg som vanligt DI och väntade på honom vid incheckningen.
 

flying

Medlem
Klagomål kan skrivas konstruktivt. Men flyings uttryckssätt tolkar iaf inte jag som konstruktivt. Min åsikt bara.

Jag håller absolut ned om att kritik bör skrivas konstruktivt och att detta utmärkta forum inte skall användas som en klagomur. Jag tror dock att det finns ett stort intressa här på forumet om hur det är att vara Pandion och framför allt hur man blir det. Mina något syrliga åsikter speglar bara min uppfatning om att Pandion konceptet inte fungerar optimalt. Som någon så klokt skrivit här så kanske en internutbildning borde vara på sin plats.

Och visst jag har också fått tidningar vid check-in, åkt golfbil på Suvarnabhumi (denna service är förövrigt borttagen så nu får vi snällt gå för egen maskin dock eskorterade av en SAS representant) blivit uppgraderad osv. Men att säga att jag aldrig haft problem skulle vara HELT fel.

Du kanske borde satsa på att åka privatplan istället?
Gärna för min del men jag tror det blir lite problem med min arbetsgivare.

Men hallååå!! Ursäkta mig men vad är det du skriver. Jag är Pandion och har under de åren jag har haft kortet blivit uppgraderad många många gånger, senast i måndags på resa till London och därifrån. Jag känner dessutom att jag får igenkännande och notifiering om olika problem eller situationer tidigare än andra passagerare - allt detta utan att de andra passagerarna behöver veta att uppgradering skett eller att jag fått förhandsinfo. Några gånger då jag har haft ek biljett (brukar sällan ha det) så har jag kunnat boka om dessa utan problem, jag har dessutom fått gratis mat i ekonomi. I loungen lägger dom undan en viss månadstidning för att jag skall få den då den kommit in. Block i eco har jag haft flera gånger, nja, block och block, incheckningen har med all säkerhet noterat att jag är pandion och undvikit placering. MD-80 är en av underbaraste och tystaste maskinerna som finns. Att sitta på första raden (eller långt fram) och njuta av den tystnad som det bjuder är tyvärr ett minna blott snart. Dom kommer saknas av mig. Om du blir nekad i Loungen i CPH då du är där och på väg mot din emirates resa är det väl bara att säga till eller visa dom hemsidan som visar att då har access när du vill.
Det SAS gör uppskattar jag väldigt mycket. Dom ger mycket bra service och jag har aldrig problem. Faktiskt aldrig.

Om du tycker du blir bättre behandlad på Emirates än SAS så skall du flyga Emirates. Jag flyger SAS för dom gör ett riktigt bra jobb och värnar om mig som deras kund.
Ja, hej hej! Kul att höra att du aldrig har haft några som helst problem under alla dina flygning! Och tro det eller ej men jag flyger faktiskt ALLTID Emirates när det är passande. Emirates är dock också långt från felfria men för mig funkar dom.
 
Ja, hej hej! Kul att höra att du aldrig har haft några som helst problem under alla dina flygning! Och tro det eller ej men jag flyger faktiskt ALLTID Emirates när det är passande. Emirates är dock också långt från felfria men för mig funkar dom.

Vi önskar ju att våra favorit flygbolag skall vara felfria och flyga alltid i tid, få upgrade lite då och då samt få personligt service osv... :) Det kan vara så att du har bara haft otroligt mycket otur. Jag är inte säker om jag ens vågar berätta detta men sen millenium har jag flugit över 540 avgångar och min incheckad bagage har aldrig varit försenad eller i vilse längre än halv timme. Jag som varit i CDG, LHR, MUC, FRA, BKK, SFO, EWR, JFK, BCN osv så i teorin borde jag fått vänta någon gång mitt bagage minst en dag men inte. :)

Om service som jag fått av SAS. Inte mycket att klaga generellt. Absolut har jag haft synpunkter då och då om allt inte gått 110% enligt mina förväntningar vilka kanske inte varje gång är på rimlig nivå heller. :rolleyes:

*flying*, hoppas du kan uppleva på nästa avgång med SAS bra service och SK kan visa att de är värd för din förtroendet.

PS: Jag jobbar inte på SAS.
 

ski

Medlem
Hade samma cabincrew både igår och idag och den uppmärksamhet jag fick som EBP var nästan för översvallande. Känner pursern sedan tidigare och han har alltid varit trevlig men ju var det top of the line. Övriga passagerare fick bra bemötande men inte alls samma.
 

Traveller

Medlem
Samma sak för mig... Uppgradering utan fråga och excellent service. Kul var att då bälteslampan tändes vid landning i morse kom Purshern med en kopp te och sa, "du brukar ju vilja ha en sådan här inför landning". Jag = imponerad. Nu är det dags att resa tillbaka från Paris 19.45 (tror jag) och njuta av helgen innan LH tar mig till MSC på måndag fram och tillbaka.
Jag mår bra på SAS!
 

flygaren

Medlem
Denna tråd är ju förvandlad till hurvida det är konstruktiv kritik eller inte...prata om pandionkonceptet istället! :)

För övrigt så måste jag nog säga att Upgrade voucher och att få blockerat säte inte är någon fördel som innefattas som Pandion.

När man kollar på vad man egentligen har rätt till som pandion och kollar till det som fungerar så finns det ju faktiskt vissa saker :)
Att förfråga bonusplatser på fulla flyg har jag hört fungerar bra, även om det inte är Pandionmedlemmen som ska flyga.
Sen att man automatiskt får VIP kort på Hilton är ju alltid något?

Sen är det väl ganska likt guldstatus, förutom att man har ytterligare prioritet (väntelista på flyg, telefonkö och m.m).

En sak som jag däremot hört ska vara lite sisådär, det är incheckningssystemen i Tyskland. EBP står som EBB på passagerarlisten (dvs dom bjuder inte på någon dricka och snacks i Economy som dom vanligtvis gör).
 

Ubbe

Medlem
En sak som jag däremot hört ska vara lite sisådär, det är incheckningssystemen i Tyskland. EBP står som EBB på passagerarlisten (dvs dom bjuder inte på någon dricka och snacks i Economy som dom vanligtvis gör).

Ja då förstår jag om du är sur på din status icon_surprised.gif
 

flygaren

Medlem
Såg nu att det såg lite roligt ut :) om vi skippar "drickan" på flyget och skriver att man står som ebb på flighten istället för EBP så förstår ni.
 
Toppen