Senaste nytt

Kan ni hitta longhaul flight med så många stop så möjligt?

Paul

Medlem
Flög sista sträckan med Air Indias flight Delhi-Mumbai-Hongkong-Seoul i våras, också i en B777-300ER. Folk som redan satt ombord såg lite småslitna ut. :) Ser dock nu ut som att de plockat bort Mumbai och kör Delhi-Hongkong-Seoul.

Edit: Mumbai-Delhi-Hongkong-Seoul var det visst som var ordningen.
 

Elsson

Medlem
Yes. Jag har åkt med dem på sträckan till och med. :eek:

EDIT: Sträckan mellan Beijing och Tokyo är den sträckan som jag har testat flest flygbolag på en och samma sträcka.
Jag har åkt bl a:
  • ANA
  • Air China
  • Iran Air
  • Northwest Airlines(NW, nuvarande Delta)
  • Pakistan International Airlines
  • United Airlines

Jag gissar att du listat dom i kvalitets ordning med det bästa först?
 

Jacob

Medlem
Air New Zealand hade lite spännande flygningar för inte många år sedan men plockar bort fler och fler av dessa, ligger väl i tiden. Jag har själv åkt delar av Auckland-Rarotonga-Papeete-Los Angeles. De körde även Auckland-Nukualofa-Apia-Los Angeles tidigare.

Flög sista sträckan med Air Indias flight Delhi-Mumbai-Hongkong-Seoul i våras, också i en B777-300ER. Folk som redan satt ombord såg lite småslitna ut. :) Ser dock nu ut som att de plockat bort Mumbai och kör Delhi-Hongkong-Seoul.

Edit: Mumbai-Delhi-Hongkong-Seoul var det visst som var ordningen.
De har plockat bort Hong Kong-Seoul nu också. Så inte mycket kvar av linjen.
 

Olle A

Medlem
Det var bättre förr, när SAS flög linje SK 983 med DC8-63 till TYO. 9 624 miles, perfekt för en mileage run.

CPH-ATH-KWI-CCU-BKK-MNL-TYO

mapui
 

Jacob

Medlem
Jag tror att den är kvar (går att boka i januari) flygs 4 dagar i veckan som AI310, övriga dagar flyger den HKG-KIX som AI314.

Enkel resa HKG-ICN i F kostar ca 4000 kr.
Den skulle kommit igång i slutet på juli men ställdes in och nu är linjen bortplockad från alla system. Inte heller Hong Kong-Delhi/Bombay kommer upp. Jag har i tre års tid försök komma med detta flyg mellan Seoul och Hong Kong, men det är hopplöst. Air India har en fantastisk förmåga att ställa in flyg på kort varsel eller inte starta upp linjer som planerat.

Vi får se om de lyckas få igång linjen igen senare i år.
 
Toppen