Senaste nytt

Kan någon förklara hur Optiontown fungerar?

falling

Medlem
Är det någon som vet hur nära inpå avresa man kan ansöka om uppgradering med optiontown? Jag bokade glad i hågen en weekend i Dubrovnik med Airtours där flygningen sker med SAS reguljärflight. Har fått bokningsreferens och tänkte lägga in om uppgradering. Det fungerade inte och jag kan inte heller se bokningen på SAS hemsida. Kollade med airtours och det visade sig att de inte för över namnen till SAS förrän lite mer än ett dygn innan avresa.
Alltså, är det lönt/möjligt att försöka sig på en uppgradering dagen innan? Har någon lyckats med detta?
 

JWD

Medlem
Nu finns nog svaret i den stora OptionTown-tråden. Men frågan och svaret passar nog även här.

Om man lyckas med en uppdatering via OT från Go (inte felx) till Plus/Business blir man då uppdaterad bara till Saver eller eller blir det ''full'' Plus/Business?
 

WTP

Medlem
Är ny till OT.
Har bokat resa till Tokyo i oktober i år - SAS Plus.
Frågor:
-Är det fast pris på uppgradering Plus - Business isf vad ligger det på pp?
-Har jag större chans om jag lägger in request redan nu?
-Vi är 2 som åker - kan man söka för båda (så det inte blir att en får och det andra inte)?

Tack på förhand.
 

AtleFlyg

Medlem
-Är det fast pris på uppgradering Plus - Business isf vad ligger det på pp? - -Har jag större chans om jag lägger in request redan nu?
-Vi är 2 som åker - kan man söka för båda (så det inte blir att en får och det andra inte)?

1 Nej, det är olika beroende på olika variabler och när man söker.
2 Det är oftast mest lönsamt att söka så fort som möjligt.
3 Om ni har samma bokning så är det alla eller inga som gäller.
 
  • Gilla
Reactions: WTP
Toppen