Senaste nytt

Kan man utnyttja statusförmåner när man har bokat hotellet via tredje bokningssajt?

Homer

Medlem
Jag gick till Novotel Fenix Silom i Bangkok för att ta reda på detta.

Killen vid receptionen sa att jag skulle få statusförmån även vid bokning genom internetresebyrå (t ex Hotels.com).
Däremot sa han att de inte skulle ge mig lounge access, utan bara fri internet och fri minibar.

Hmm, märkligt, för loungeaccess är numera en statusförmån, åtminstone om du är Platinum. Kanske var killen i receptionen inte uppdaterad på de nya reglerna.


§8
These benefits will be offered provided provided that the Member's stay is eligble for earning points.

http://www.accorhotels.com/gb/leclub/pdf/terms-and-conditions.pdf
 

Dr. Miles

Expert

Homer

Medlem
Men jag frågade för båda fallen (bokning direkt på Accors webbsida eller på tredjepart) och receptionisten sa att de skulle erbjuda samma statusfömåner men inte just lounge access.

Jag är i Bangkok så jag kan gå till Novotel Bangkok Platinum och fråga samma sak.

Det är naturligtvis inget som hindrar att en del hotell erbjuder förmåner även om de inte är tvungna
men man ska inte räkna med att det alltid är så och kan inte kräva det heller.
 

Dr. Miles

Expert
Nu har jag kollat med receptionisten på Novotel Bangkok Platinum (som ligger nära CentralWorld/ZEN).

Han sa som Homer skrev, så länge bokning är gjord via hotellets eller Accors webbsida kan man få statusfömåner inkl. lounge access (som Le Club Accorhotels Platinum i det här fallet).
 
Toppen