Kan man uppgradera med cash till business class på Lufthansa?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av gillarattflyga, 23 Januari 2013.

1. gillarattflyga

gillarattflyga Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej! Flyger CPH-FRA-MIA och tvärtom i okt/nov (familjeresa). Bokad i Economy, skulle vilja uppgradera mig till Business men har ej tillräckligt men EuroBonus points, kan man uppgradera med cash på Lufthansa? :rolleyes:

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kan gå att betala upp sig på outstations. På FRA tror jag det är svårt.

3. gillarattflyga

gillarattflyga Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så det går inte att uppgradera sig på lufthansa.com??

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har jag aldrig sett iaf. Om det går, så lär det bli fare difference, dvs skitdyrt.

5. Kostnaden lär bli samma som att köpa en resa; det finns inga cash upgrades annat än boka om och prissätta resan igen..

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är inte helt sant. På outstations har jag gjort cash-ups som inte varit fare difference. Men det är troligen just för att det är outstations där Lufthansa inte lyckats trimma in personalen i den tyska regelboken.

1 person likes this.
  7. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vill man uppgradera med poäng så förutsätter det också att man har en hög bokningsklass.

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, det är bara med poäng. Cash-ups beror sällan (om någonsin) på ursprunglig bokningsklass.

9. Ok, jag har rest alldeles för lite från outstations på senare år... Har undvikit Lufthansa long-haul om alternativ fanns som t.ex. Swiss :cool:

10. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man använder EuroBonus eller andra program. För M&M members går det att uppgradera alla utom de lägsta bokningsklasserna till business.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!