Kan man som folkbokförd i Sverige (med danskt CPR-nummer) skaffa Dankort som ger kickback?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Budgetresenär, 19 Mars 2016.

1. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bor och är folkbokförd i Sverige, men jobbar i Danmark och har därför fått ett danskt CPR-nummer och jag har ett lönekonto hos en dansk bank. Kan jag skaffa något Dankort som ger någon form av kickback? Idag har jag ett vanligt Visa-kort hos Swedbank Danmark, men det ger ingen kickback alls.

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mycket svårt att tro att ett Dankort, som ju är ett bankkort (debit card), skulle ge någon form av kickback, oavsett bank.

Budgetresenär gillar detta.
  3. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med CPR nummer och med dansk bank (t ex Danske bank) så kan du fixa ett Dankort (jag gjorde det 1999 och var i samma situation).
    Dock har jag aldrig hört att det finns "kickback" på Dankort...

4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ricci och Budgetresenär gillar detta.
  5. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Danska skatteverket tar inte emot kreditkort utan endast Dankort så det finns ingen möjlighet att tjäna Eurobonuspoäng om man ska betala restskatt, korrekt?

6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kolla om det fungerar med MobilePay - då kan du koppla ditt Eurobonus Mastercard.

SKAT: Betal med MobilePay

7. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipset, men jag blev inte beviljad MobilePay eftersom mitt CPR-nummer inte är "äkta".

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!