Kan man skaffa flera svenska pass?

Diskussion i 'Övrigt' startad av iRobert, 7 September 2013.

1. iRobert

iRobert Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du två pass?

2. MarSecLtd

MarSecLtd Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Reser man mycket och till länder där det krävs visum så är det bra att minst ha 2 pass. Det är inga konstigheter att skaffa så länge du kan påvisa en anledning till att ha flera.

1 person likes this.
  3. Precis! Reser man mycket så är det bra att ha två pass. Ett för USA, Sydkorea, Israel osv. Samt ett för Saudiarabien, iran osv. Ofta kan det bli problem.

Andra anledningen är att ibland måste man ju skicka in pass för visumet och då är risken att man missar en resa om det tar en stund.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är också lite förvånad. Två pass är lite lite om man reser mycket...

5. Hur många har du och hur många tycker du att man behöver?:D

6. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man har minst 5. 2 att skicka på visering vecka 1 medan man reser på 2 andra. Vecka två skiftar man. Sedan har man 1 över som är till för knepiga länder.

8. Dags att gå till polisen och shoppa..... :cool:

9. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur många pass FÅR man ha? Tycker alltid att det är ett väldigt tjat om att man ska lämna in eller makulera det gamla när man skaffar ett nytt.

10. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man ansöker om något som heter extrapass, detta pass har samma giltighetstid som ditt huvudpass och kan användas parallellt men går alltså ut samtidigt.

När jag sökte om extrapass behövde jag föresten ha intyg från min arbetsgivare att jag är i behov av ett sådant.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!