Senaste nytt

Kan man skaffa flera svenska pass?

MarSecLtd

Medlem
Reser man mycket och till länder där det krävs visum så är det bra att minst ha 2 pass. Det är inga konstigheter att skaffa så länge du kan påvisa en anledning till att ha flera.
 
Reser man mycket och till länder där det krävs visum så är det bra att minst ha 2 pass. Det är inga konstigheter att skaffa så länge du kan påvisa en anledning till att ha flera.

Precis! Reser man mycket så är det bra att ha två pass. Ett för USA, Sydkorea, Israel osv. Samt ett för Saudiarabien, iran osv. Ofta kan det bli problem.

Andra anledningen är att ibland måste man ju skicka in pass för visumet och då är risken att man missar en resa om det tar en stund.
 

Sofia

Medlem
Hur många pass FÅR man ha? Tycker alltid att det är ett väldigt tjat om att man ska lämna in eller makulera det gamla när man skaffar ett nytt.
 

David

Medlem
Man ansöker om något som heter extrapass, detta pass har samma giltighetstid som ditt huvudpass och kan användas parallellt men går alltså ut samtidigt.

När jag sökte om extrapass behövde jag föresten ha intyg från min arbetsgivare att jag är i behov av ett sådant.
 
Toppen