Kan man inte välja om sittplats på incheckad BA flight?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Dr. Miles, 1 Oktober 2012.

  1. Jag försöker att boka sittplatser åt mina kollegor på deras British Airways flight som avgår inom 24 timmar.
    De har checkat in och det ser ut som det inte går att välja sittplats längre.

    Går det inte att ändra sittplats om man har redan checkat in på en British Airways flight?
     
  2. EricT

    EricT Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Borde gå. Kanske överbokad flight?
     
  3. När man checkat in så går det inte att ändra på webben. Ring kundtjänst.

    /M
     
  4. Jag ringde till British Airways kundtjänst. Agenten sa att det inte går att ändra sittplatser online så fort man har checkat in OCH skrivit ut(mail/fax/sms) boardingkort. Efter detta kan man ändra sittplatser endast på flygplaten. Inte ens via kundtjänst.

    Det här var dåligt av British Airways. Till och med SAS IT klarar detta. :eek:
     
  5. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    Snarare någon policy som ligger bakom än att systemen skulle vara begränsade. Misstänker att det har att göra med flight controller som vill kunna optimera. Men som sembl säger, ring. Får du nej, testa igen.
     
  6. Budgetresenär

    Budgetresenär Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Har någon kommit på någon workaround? Har provat på American Airlines (biljetten är American Airline ticket stock) hemsida, British Airways hemsida och jag har ringt British Airways, dock utan framgång. Tycker det låter som bs (bullshit, dvs skitsnack) att det inte GÅR att ändra sittplats efter checkin (dessutom har jag inte checkat på det just det segmentet, jag har bara checkat in på övriga segment men det står ändå att jag redan är incheckad).
     
  7. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Nej, det är så det fungerar. Tror systemet att du genererat ett boardingkort, så får du vänta tills du kommer till flygplatsen.
     
  8. Budgetresenär

    Budgetresenär Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    De har ett väldigt korkat system i så fall som tror saker som inte är sant och sedan inte tillåter en override.
     
  9. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Varför bytte du inte plats när du checkade in då? Det är ju inte direkt en nyhet att det är så här det fungerar hos British Airways.
     
  10. Budgetresenär

    Budgetresenär Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Det gick inte att checka in på mitt 3:e segment när jag checkade in, jag kunde bara checka in på de första 2 segmenten.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×