Dr. Miles
Expert
Jag har märkt en konstig sak på SAS webbsida.
Jag har en befintlig bokning av SAS Plus biljett mellan Stockholm-Stavanger T/R. Jag har redan flugit utresan.
När jag försöker att ändra returresans datum, får jag välja datum och avgångar. En så länge ser det helt OK ut.
Sedan när jag har valt flighterna får jag ett felmeddelande som säger ungefär "hittar inte ditt bonuskort i din bokning, vänligen fyll i ditt kortnummer" men det finns inget fält för bonuskort nummer utan fälten för namn och kreditkort.
När jag har fyllt i kreditkortsuppgifter och tryckt på "Betala" (0 kr), får jag ytterligare ett felmeddelande.
Ändring gick inte genom.
Jag ringde till SAS kundtjänst och pratade om detta.
Han som svarade sa att systemet inte klarar av ändring av biljetten efter man har flugit utresan.
Det där läte väldigt märkligt. Jag vill minnas att jag kunde ändra returen på Stockholm-Hamburg T/R biljett när jag hade det förut.
Ni som reser ofta med SAS Plus inom Europa/Norden och har ändrat returresan. Är det verkligen så illa?
.
Jag har en befintlig bokning av SAS Plus biljett mellan Stockholm-Stavanger T/R. Jag har redan flugit utresan.
När jag försöker att ändra returresans datum, får jag välja datum och avgångar. En så länge ser det helt OK ut.
Sedan när jag har valt flighterna får jag ett felmeddelande som säger ungefär "hittar inte ditt bonuskort i din bokning, vänligen fyll i ditt kortnummer" men det finns inget fält för bonuskort nummer utan fälten för namn och kreditkort.
När jag har fyllt i kreditkortsuppgifter och tryckt på "Betala" (0 kr), får jag ytterligare ett felmeddelande.
Ändring gick inte genom.
Jag ringde till SAS kundtjänst och pratade om detta.
Han som svarade sa att systemet inte klarar av ändring av biljetten efter man har flugit utresan.
Det där läte väldigt märkligt. Jag vill minnas att jag kunde ändra returen på Stockholm-Hamburg T/R biljett när jag hade det förut.
Ni som reser ofta med SAS Plus inom Europa/Norden och har ändrat returresan. Är det verkligen så illa?
.