Kan man hålla poängen levande mer än 5 år?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Bryant, 20 Oktober 2012.

1. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eurobonuspoäng lever i fem år, men finns det något sätt att "återuppliva" poäng som håller på att förfalla? Min svärfar har 28000 poäng som går ut i februari. Om han för över dessa till mig, blir det då 5års giltighetstid på dessa eller lever de endast februari ut? Om det är så att de får ett nytt bäst före datum så borde jag kunna föra över dem till honom igen? Det kanske inte är så enkelt:), men jag måste fråga.

2. TheNavigator

TheNavigator Medlem

Det kostar väl att föra över poäng? Är det inte lättast att bara ta med svärfar på en liten resa?

3. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, det kostar ju. Har har försökt få honom att boka en resa men han vill inte, han anser sig resa tillräckligt mycket i jobbet. Han vill vill förlänga giltighetstiden så han ev kan ta sig till Kuba med poängen.

4. Köp poängen som behövs för att resa till Kuba? Då lever de vidare tills han reser ju.

5. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förr i tiden kunde man ju köpa uppgraderingscertifikat för poäng. Dessa gällde i ett år och på så sätt kunde man få ett extra år på poäng som var på väg att förfalla. Numera är väl allt elektroniskt och då är fungerar väl inte detta längre.

6. flying

flying Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enkelt bli Pandion så går poängen aldrig ut:)

3 personer gillar detta.
  7. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Köp eller låna poängen av honom och res själv alternativt boka hotellnätter.

Sedan tar Du av Dina poäng när han ska resa!

8. harlekin

harlekin Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Om han för över poängen till ett annat konto så får poängen ett nytt förfallodatum 4-5 år fram i tiden. Det står inte i villkoren för poängöverföringar, men det var iaf det som hände när jag prövade :) Just nu lägger de dessutom till 20% poäng om du gör en poängöverföring, men det kostar å andra sidan 15 Euro för varje 1000 poäng du för över. Så om han för över 28000 poäng till ett nytt konto så kommer det kosta 420 Euro, men han borde få ytterligare 5600 poäng på kontot som en bonus www.sas.se/eurobonus/anvand-poang/overfor-poang/

Men det smidigaste är ju bara att använda upp poängen, och är han inte sugen på en resa eller hotell så kan han ju köpa en hyrbilsvoucher istället, de är giltiga i 1 år www.sas.se/en/EuroBonus/Earn-points/transportation/Hertz/

Eller bara växla in 25000 poäng mot ett presentkort på 1000 kr hos t ex Åhlens, det får man ju alltid användning för www.sas.se/eurobonus/anvand-poang/presentkort/

Och så finns ju poängshoppen också, men då tycker jag presentkorten är mer flexibla www.saseurobonusshop.se

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!