Senaste nytt

Kan man göra extrainbetalningar (utöver månadens skuldbelopp) till Amexet?

aldrighemma

Medlem
En fråga: hur vet man om man har betal eller kreditkort? Jag har i efterhand förstått att jag signade upp mig ungefär i trakterna då Amex gjorde övergången.
Mitt kreditutrymme verkar vara flytande, dvs höjs lite då och då – tänker att det därför är kreditkort?
Jag har ett betalkort, och då står ingenting om kreditutrymme eller "kvar att utnyttja" på hemsidan. Så det borde framgå av din amex sida om det är kredit eller inte.
 

rausing

Medlem
Vart står det, jag kan bara se att det står "SAS EuroBonus American Express® Elite Card" på min sida, ingenting om debit.

När jag logger in i appen (iOS) så står det högst upp till höger, till vänster av bilden på själva kortet!
Så här:

SAS EuroBonus American Express® Premium Credit Card
 

bstark

Medlem
Har du det nya så står det tydligt "tillgänglig kredit x kr" i appen.

Enklaste sättet är väl att kolla kortnumret, betalkort börjar på 3757, kreditkort börjar på 3793.
 
Last edited:
Nu syns min inbetalning under kontoaktiviteten, men beloppet under "Kvar att utnyttja" har inte justerats med det inbetalda beloppet. Vad händer om jag försöker handla för ett belopp som är högre än "Kvar att utnyttja"-beloppet, men lägre än beloppet jag betalade in?
 

Tonton

Medlem
Nu syns min inbetalning under kontoaktiviteten, men beloppet under "Kvar att utnyttja" har inte justerats med det inbetalda beloppet. Vad händer om jag försöker handla för ett belopp som är högre än "Kvar att utnyttja"-beloppet, men lägre än beloppet jag betalade in?

Detta hände mig häromdagen när jag hade fört över pengar. Amex meddelade mig att det kunde ta 1-2 arbetsdagar innan "Kvar att utnyttja-beloppet" ändras.

Detta pga att efter betalningen har registrerats så ska det skickas vidare till en annan avdelning som i sin tur ändrar "kvar att utnyttja-beloppet".
 
Toppen