Senaste nytt

Kan man göra extrainbetalningar (utöver månadens skuldbelopp) till Amexet?

Jag frågade amex just detta i början om det gick att föra över pengar innan mer kontinuerligt men det var inte okej.
Dock var det okej att inför tex kommande stort köp eller direkt efter för att inte limitera krediten.

Men man kan alltid ringa dom och fråga eller förklara läget så hjälper dom till på bästa sätt.
Alltid lika trevliga när man ringer :)
 

FF#1

Medlem
OT: får Diners vara skyldiga sina kunder pengar?
De har en skuld till mig som jag funderar över men inte har gjort något åt...?
 

hg1980

Medlem
AMEX sa till mig att man inte kan ligga på plus (för en vecka sedan), försöker man så kommer de rejecta betalningen och pengarna kommer tillbaka.
 

011430121

Medlem
Jag frågade amex just detta i början om det gick att föra över pengar innan mer kontinuerligt men det var inte okej.
Dock var det okej att inför tex kommande stort köp eller direkt efter för att inte limitera krediten.

Men man kan alltid ringa dom och fråga eller förklara läget så hjälper dom till på bästa sätt.
Alltid lika trevliga när man ringer :)
AMEX sa till mig att man inte kan ligga på plus (för en vecka sedan), försöker man så kommer de rejecta betalningen och pengarna kommer tillbaka.

De flesta kort ges ut av banker, men just AmEx är ju ingen bank, så där är säkert där skon klämmer. SAS MC och Diners ges väl ut av SEB tillexempel.

Som vanligt är du på helt rätt @agehall AMEX kundtjänst sa till mig att de skulle få problem med bankinspektionen om man regelbundet satte in pengar i förväg. Sedan slog det mig hur kan man få problem med dem om man inte är bank? Men det var som sagt var kundtjänst information.
 

Axel55

Medlem
Som vanligt är du på helt rätt @agehall AMEX kundtjänst sa till mig att de skulle få problem med bankinspektionen om man regelbundet satte in pengar i förväg. Sedan slog det mig hur kan man få problem med dem om man inte är bank? Men det var som sagt var kundtjänst information.

Gissningsvis syftade kundtjänst på Finansinspektionen och de inspekterar allt mellan himmel och jord vilket även inkluderar AMEX.
 

Superrego

Medlem
Jag ligger plus på AMEX cirka var fjärde månad. På grund av stora utgifter och en inte lika stor lön (som begränsar min köpgräns). Beskrev min situation och sen dess har de aldrig hört av sig.
 

kaktusen

Medlem
Man kan inte ligga plus hos AMEX. Man kan förstås ha en avbokad resa eller produkt i retur som gör att det blir plus på kontot. AMEX har inte de banktillstånd som krävs för detta. Kreditkort som tex SAS MC är annorlunda. Om man regelbundet sätter in pengar i förväg hos AMEX så skickas de tillbaka. Eftersom AMEX gjort om en del kort nyligen reserverar jag mig för att de ändrat policy sista två månaderna.

Under sommaren hade jag mycket kontakt med AMEX eftersom min spend blev rejält högre per månad. Jag pratade med kreditavdelnignen och föreslog att jag under en tid skulle betala in pengar i förväg så att det inte skulle se mig some en stor kreditrisk. Det gick inte alls pga banktillståndet. Att skicka in screenshots på tillgångar på kontot gick dock bra och då kunde de höja den inofficiella kreditgränsen.
 

Delayed

Medlem
Ok, nu är jag borta. Jag trodde Amex i likhet med exempelvis Eurocard och Diners hade "obegränsad" limit, dvs ingen exakt gräns utan en "flumig/flexibel" limit beroende på historik, bedömd betalningsförmåga osv. I denna tråd pratas det om "kreditutrymmet" och jag får intrycket av att det är ett fixt känt belopp. Hur är det egentligen?
 
Toppen