Senaste nytt

Kan man boka First Class award med Eurobonus? (svar: JA)

A380*G

Medlem
Business med Lufthansa (I-klass) ska gå att boka fortfarande. Ombordupplevelsen är ju sådär och skatterna är skyhöga.

Ja skatterna är ett gissel, men ombordupplevelsen på LH C är definitivt inte sämre än den på SK C.


EDIT:
Sorry för två posts efter varandra.
 

A380*G

Medlem
Vet du eller tror du??

Jag tror.

Eftersom LH inte stängt ute något annat program i *A från att köpa F awards så har jag väldigt svårt att se varför de skulle stänga ute Eurobonus. Det geografiska läget för Skandinavien, där de flesta medlemmar reser till/från gör ju att LH awards nästan alltid finns tillgängliga om man är flexiblel. Skulle vara intressant att se antalet EB-medlemmar som utnyttjat F awards på LH per år. Är övertygad om att siffran stigit ganska brant senaste åren.
 

Roger J

Medlem
Jo, Lufthansa stängde ju ute US från F-awards. Och Eurobonus har bara fått stolar 14 dagar innan avgång under en längre period nu...
 

A380*G

Medlem
Jo, Lufthansa stängde ju ute US från F-awards. Och Eurobonus har bara fått stolar 14 dagar innan avgång under en längre period nu...

Det är inte LH som blockat USDM, det är USDM som väljer att inte erbjuda LH F awards. Har skrivit ett långt inlägg om en kostsam IT-glitch som gör att USDM inte kan bekräfta LH F awards per automatik, vilket gör att de måste göra longsell varje gång. Hittar det inte nu men finns antagligen i USDM-tråden gissar jag på, eller i tråden om att LH inte går att boka alls med USDM efter november.

USDM hade valet att investera miljoner i ett nytt IT-system samt betala höga priser för LH F awards, eller välja bort alternativet och inte erbjuda LH F och samtidigt leva kvar med IT-systemet i nuvarande form och vänta in mergern med AA.

EDIT:
Det är inte bara Eurobonus som fått vänta till 14 dagar före avgång, det gäller alla *A-bolag. Som M&M medlem har jag dock inget emot det eftersom tillgänglighet på F awards är synnerligen god för SEN/HON.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Jag kommer säkert nu få en verbal känga här, sedan riktigt stryk på någon BC.se träff men min åsikt om detta är helt i linje med ett gammalt och fint latinskt uttryck: "Quid Pro Quo"

SAS har ingen Förstaklass att erbjuda andra allianspartners, varför skall då SAS medlemmar få tillgång till andra bolags Förstaklass? SAS har erbjudit Ekonomi Extra till egna medlemmar, men inte till medlemmar inom alliansen. Samma sak...

Personligen tror jag detta är framtiden och helt rättvist. "Jag delar det jag har med dig på samma nivå kärra allianspartner".
Inom Skyteam är det vanligt att de flygbolagen som inte har First class (longhaul), erbjuder inte First class award på partner flygningar heller.
 

Roger J

Medlem
Rättoghet o rättighet. Det gick ju utmärkt att boka med Eurobonus tills helt nyligen. Så det är ju en kraftig försämring av Eurobonusprogrammet?
 
Toppen