Senaste nytt

Kan man boka First Class award med Eurobonus? (svar: JA)

Senator

Moderator
Hmm...har Du uppfattat att de som är här inne vill betala för sig...?

Stefan62, det jag uppfattar är att Lufthansa First med ett besök i First Class Terminal (FCT) är någon form av "Holy Grail" för många här inne, och att det finns förväntningar att det skall finnas för den gemene storhandlande USDM kunden, den frekvente "low economy" resenären på SAS Eurobonus, eller den högt spenderande SAS Amex kunden.

Min poäng är att det finns bara ett säkert sätt att få uppleva detta: köpa en biljett i First med Lufthansa; något man kan spara ihop om man lägger några slantar varje månad. Tar man och lägger poängen t.ex. på Miles & More, och maximerar man rutten kan man kanske skrapa ihop 50 000 M&M miles på en resa för 25 000 - 27 000kr. Med tanke på vad jag upplever den här veckan med att en resa till ZRH som skulle gå på 13 000 i affärsklass med Swiss, så skulle 50 000 M&M miles ungefär täcka in 2 sista minuten resor till Zurich för mig med M&M. Där kostar en resa inom Europa 25 000 i affärsklass som bokas inom 2-14 dagar innan avresa. 1 200kr är skatter och avgifter på ARN-ZRH direkt, så drar vi av dessa från 13 000 så "kostar" Förstaklass resan mig "bara" ett par tusenlappar om jag kan använda dessa intjänade poäng smart. Men själva inköpet för mig bryter en barriär och sträcker min budget rejält kan jag meddela :)

Min andra poäng är att det kommer nog bli svårare och svårare att komma åt platser i F på poäng då antalet platser minskas hela tiden, och att köpa en biljett är kanske snart sista möjlighet att få uppleva detta om man inte är med i Miles & More. Det sista är en ren spekulation från min sida.
 
Last edited:
Toppen