Senaste nytt

Kan man bli Lufthansa HON Circle utan att flyga 600.000 miles?

Concorde

Founding Member
....

Finns det HON som inte har intjänat? Troligen. Som jag sa, regler är till för att brytas. Dock tror jag att Lufthansa är väldig mån om att reglera detta. T.ex. är UA Global Service samt BA Premier uppenbart tilldelat CEO/MD/BOARD MEMBERS hos stora global kunder som köper mycket resor.

Sen vill jag åter poängtera att jag anser att jämförelsen mellan EuroBonus och Miles & More är som äpple och päron diskussionen:
SAS
EuroBonus har runt 2m medlemmar?
Pandion har ett tak på (minns inte helt) men mellan 1500 och 2500
Affärsfokus är att transportera passagerare runt i Norden, samt från Norden till Europa
SAS har nu (åter igen) 11 A330/340 till den interkontinental verksamheten som är väldigt lite

Lufthansa Group
Miles & More har mer än 15m medlemmar
HON representerar är en mycket liten del av detta, procentuellt skulle jag gissa mindre än SAS Pandion
Affärsfokus är ett globalt nätverksbolag
Man opererar med en ny flotta, med 3 klasser interkontinentalt

Gällande BA. Premier kan inte fås genom att flyga mycket som HON. Premier ges som regel ut till individer som ger BA 2 miljoner GBP eller mer per år via sin business. Finns enstaka fall där super kändisar eller andra som kan anses ha inflytande också får kortet. Endast BA's styrelse kan utse en ny Premier. Strax över 1000 globalt.
GGL kan precis som HON fås genom att flyga mycket, men HON ger ju betydligt bättre förmåner på marken, fast kräver också rejält mycket mer flygande.
 

Senator

Moderator
Gällande BA. Premier kan inte fås genom att flyga mycket som HON. Premier ges som regel ut till individer som ger BA 2 miljoner GBP eller mer per år via sin business. Finns enstaka fall där super kändisar eller andra som kan anses ha inflytande också får kortet. Endast BA's styrelse kan utse en ny Premier. Strax över 1000 globalt.
GGL kan precis som HON fås genom att flyga mycket, men HON ger ju betydligt bättre förmåner på marken, fast kräver också rejält mycket mer flygande.

Påminn mig hur många TPs krävs för GGL? Var det 3 000 per år, samt över flera år?
 

Jonas C

Medlem
Är GGL verkligen samma sak som HON? Det känns ju onekligen lättare och billigare att flyga ihop ett GGL än HON Circle.
 

tcswede

Medlem
Som storkund är jag ganska säker på att det finns förhandlingsmöjligheter på F vilket är bra närma HON :)
Även om det kan antas har det vid flera tillfällen vid möten med senior management förnekats.
Jag har fått HON Miles vid 2 tillfällen som compensation men det har varit stora undantag enligt mina källor.
Det efter HON sedan införandet vid NOV 2004. Svensk men bosatt i Tyskland / Schweiz / Kina under de sista 10 åren.
 
Toppen