....
Finns det HON som inte har intjänat? Troligen. Som jag sa, regler är till för att brytas. Dock tror jag att Lufthansa är väldig mån om att reglera detta. T.ex. är UA Global Service samt BA Premier uppenbart tilldelat CEO/MD/BOARD MEMBERS hos stora global kunder som köper mycket resor.
Sen vill jag åter poängtera att jag anser att jämförelsen mellan EuroBonus och Miles & More är som äpple och päron diskussionen:
SAS
EuroBonus har runt 2m medlemmar?
Pandion har ett tak på (minns inte helt) men mellan 1500 och 2500
Affärsfokus är att transportera passagerare runt i Norden, samt från Norden till Europa
SAS har nu (åter igen) 11 A330/340 till den interkontinental verksamheten som är väldigt lite
Lufthansa Group
Miles & More har mer än 15m medlemmar
HON representerar är en mycket liten del av detta, procentuellt skulle jag gissa mindre än SAS Pandion
Affärsfokus är ett globalt nätverksbolag
Man opererar med en ny flotta, med 3 klasser interkontinentalt