Kan man begära seating för flera TCP PNRs?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av agehall, 6 Augusti 2015.

1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    (ursäkta förkortningarna i rubriken, men den hade blivit mil lång annars)

Om man har tre olika bokningar hos British Airways, en med mig som har BAEC Gold samt två andra med statuslösa passagerare, kan jag begära To Complete Party på båda deras PNRs och sedan seata dem i närheten av mig eller funkar det bara med en extra PNR?

2. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad jag vet är det ingen begränsning på antalet PNR du kan komplettera. Det är bara ringa och guldlinjen att hjälpa dig med det. Hoppas de inte får för sig samma konstigheter som när jag skulle hjälpa Simon senast. Han var då tvungen att ringa själv och lägga in i hans bokning att jag fick tillåtelse att ändra hans seating. Lycka till!

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I det här fallet har jag betalat för alla tre bokningarna, så det borde vara lugnt. Ville mest ha dem separata eftersom det kan hända att olika personer behöver ändra sina resplaner...

4. Kebalibre

Kebalibre Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant, tillåter även SK motsvarande?

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte vad jag vet.

TCP är bara en pryl som British Airways skriver i bokningen, det är ingen riktig funktion som sådan. Att sedan seata andra brevid statusinnehavaren är en förmån hos British Airways.

Kebalibre gillar detta.
  6. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Borde inte vara några problem då. Hoppas det går vägen för dig.

agehall gillar detta.
  7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska prova om ett tag, när jag vet att denna resa blir av...

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Update:

Jag har just bokat halva CE-kabinen på OSL-LHR och bokat 62-64 J & K på LHR-JFK för våra flighter genom att göra TCP på min bokning + 2 andra samt begära seating för de två andra bokningarna. Eftersom jag betalat för alla tre (antar jag var anledningen iaf) så var det inget tjafs om att någon måste godkänna något utan alla uppgifter togs och skulle behandlas av avdelningen som sköter detta.

Mycket trevlig feature för oss status-pax!

Jonas Bäckman, doc, JensE och 1 annan gillar detta.
  9. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, jo en trevlig feature i teorin.

När jag har använt den så har det inte riktigt fungerat smärtfritt. Det tar ett bra tag innan "seatinggruppen" fixar platserna och senaste försöket så blev jag och resesällskapet seatade på olika rader...

10. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För mig har det fungerat till 75% i alla fall och i 25% har det varit fail någon anledning.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!