Senaste nytt

Kan man använda olika bonusprogram på delsegment av bokning?

ACervin

Medlem
Har förmånen att blivit inbjuden som föreläsare på University of Pennsylvania. Då jag påpekade att jag skulle föreläsa i Sverige veckan efter bokade de generöst och utan knot en jorden runt biljett åt mig i C. U Penns resebyrå har blandat in flygbolag från både OneWorld och Star Alliance på samma bokningsreferens.

BNE-LAX, QF
LAX-PHL, AA
PHL-FRA, LH
FRA-CPH, SK
CPH-DBX, EK (QF)
DBX-BNE, EK (QF)

Vill kreditera första sträckan till Qantas, andra sträckan till AA, tredje och fjärde till SQ (japp har lämnat SAS skall försöka bygga upp ett Krisflyer konto som alternativ till OneWorld, man kan tjäna Krisflyer poäng på kreditkort i Australien) och de 2 sista sträckorna till QF igen.

Är det metal som räknas dvs det bolag man åker med eller är det bokningen som avgör var man kan lägga poängen?
 

AABack2ARN

Medlem
Metall räknas.Gör som Martin föreslår registrera per sträcka. Det riskerar bli konstigt ändå för man vet aldrig när bonusnumret sätter sig på bokningen så spara alla boardingkort.

Får amerikanska universitet verkligen boka icke-amerikanska bolag hur som helst?
 
Det är metall som gäller. Jag har försökt lägga in olika bonusnummer (bett personalen vid gaten ändra inför varje segment), men det har inte funkat så bra. Det har alltid slutat med att jag har endast fått poäng för det första bonusnumret jag lade in, alla övriga har jag fått retroregistrera.
 

ACervin

Medlem
Tack för svar. Jag misstänkte att det antagligen skulle kunna krångla. Jag håller hårt på boardingkorten.
Får amerikanska universitet verkligen boka icke-amerikanska bolag hur som helst?
Det finns en sponsor bakom det här så U Penn skickar fakturan vidare skulle jag tro.
 
Toppen