Senaste nytt

Kan man överleva American Airlines longhaul i Economy?

Biggles

Medlem
Hej! Grattis då till bättre bokningsklass. Jag rekommenderar AA flighter med flygplan typ 77W dvs Boing 777-300ER som har den nya typen av säten då du kan ligga rakt. Dessa är klart bättre än tex BA;s säten tycker jag. Ingen behöver kliva över någon annan när man sover. Bättre mat än Ba tycker jag också. OBS att AA har en rad olika plan med olika stolar beroende på sträcka och tid på dagen. Mao se upp med detta! Åk inte gammal 767 eller 757 !
Hemskt med folk som ej vet vad hockey är!
 

henke12

Medlem
Hej! Grattis då till bättre bokningsklass. Jag rekommenderar AA flighter med flygplan typ 77W dvs Boing 777-300ER som har den nya typen av säten då du kan ligga rakt. Dessa är klart bättre än tex BA;s säten tycker jag. Ingen behöver kliva över någon annan när man sover. Bättre mat än Ba tycker jag också. OBS att AA har en rad olika plan med olika stolar beroende på sträcka och tid på dagen. Mao se upp med detta! Åk inte gammal 767 eller 757 !
Hemskt med folk som ej vet vad hockey är!
Helt enig på samtliga punkter!
Framförallt på den sista :)
 

Treo

Medlem
Hej! Grattis då till bättre bokningsklass. Jag rekommenderar AA flighter med flygplan typ 77W dvs Boing 777-300ER som har den nya typen av säten då du kan ligga rakt. Dessa är klart bättre än tex BA;s säten tycker jag. Ingen behöver kliva över någon annan när man sover. Bättre mat än Ba tycker jag också. OBS att AA har en rad olika plan med olika stolar beroende på sträcka och tid på dagen. Mao se upp med detta! Åk inte gammal 767 eller 757 !
Hemskt med folk som ej vet vad hockey är!

Enig, men glöm inte 772 utan First, dvs "refurbished". Där är Business också 1-2-1 med nya säten. (Både DFW och LAX som verkar vara aktuella här är iofs 77W-destinationer)

Om en flyger 77W i business tycker jag att "Stüblin" (det lilla utrymmet med rad 3-4) bakom First är skönast/lugnast (+nära till snackbaren:rolleyes:)
 

niksal

Medlem
Nåja, då är resan bokad! Det blev business på HEL-LHR-LAX samt JFK-HEL (samtliga med AY-kod, HEL-LHR A340, LHR-LAX AA 77W metall, JFK-HEL A330) och LAX-SLC-DFW-JFK i AA Economy. Där kunde jag välja dock MCE och/eller preferred seats gratis. Jag fick förstås ringa Egencia, och egentligen skulle SLC-DFW-JFK vara i First enligt priset jag fick på Finnairs sida men det fick inte Egencia bokat. Nåja, det är inte så noga. Det positiva är att då de långa flygningarna är AY kod så tror jag faktiskt jag blir AY Platinum efter denna resa. Det har alltid verkat helt ouppnåeligt för mig.

På aa.com fick jag valt säten på AA flygningarna, men AY sidan vill inte leka med mig idag och jag får inte bokat mina säten där. Jag har säten bokat på varje flygning, men framförallt JFK-HEL hade jag gärna valt ett fönstersäte. Får bara felmeddelanden på Finnairs sida. Nåväl, kan kanske ringa och be dem boka ett annat säte eller hoppas på tillänglighet vid check-in.
 
Toppen