Kan jag sy ihop två awardbiljetter och få baggaget levererat hela vägen?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Yekermo, 30 Maj 2014.

1. Yekermo

Yekermo Medlem

Jag snickrar på en Lifemiles-bonusresa men som bekant kan de ju inte mixa kabinklasser, så om man vill flyga F måste man boka separata resor.

Men, min fråga är - om jag bokar två separata bonusresor, säg t.ex. GOT-FRA i C och sedan FRA-HKG i F, går det då att be vid incheckningen av baggaget att de "syr ihop" biljetten så att baggaget kommer ända fram och man slipper hämta ut det på vägen, samt om man kan få boardingkort hela vägen? Detta förutsätter då givetvis att båda bonusresa bokas via Lifemiles och är *A.

Om det inte går och man måste resa med incheckat baggage blir det hela mycket mer komplicerat så klart.

Tack på förhand för alla kunniga svar :)

2. Dr. Miles budord.
    Det går när det går. Du kan dock inte begära mer när check in agenten säger nej.

3. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min hitrate är 1/1. Hade separat biljett LAX-MUC och nästa biljett MUC-ARN. Snälla damen i disken på LAX fixade detta galant, såg inte väskan förrens på Arlanda.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som Dr. Miles skriver, förvänta dig ingenting. Du har ingen som helst rätt att kräva något, men har du tur så går de med på det. Dock skulle jag rekommendera att ta en natt i FRA alt riktigt lång layover då FCT är en av de stora höjdpunkterna med Lufthansa F.

2 personer gillar detta.
  5. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som sagt, går det så går det. Förra sommaren avslutade jag min USDM resa med Lufthansa C FRA-FCO, sedan hade jag AZ Y FCO-PMO. Frågade snällt i FRA om dom kunde checka mina två väskor till PMO, inga problem. AZ-agenten på FCO muttrade lite när hon såg mina två incheckade väskor:D. Regel 1 är väl) Se till att ha tillräcklig tid för transfer om man måste hämta väskorna, Regel 2) Fråga snällt vid incheckning. Funkar det har man mera tid att slappa i loungen, funkar det inte behöver man inte riskera att missa en anslutning, om man följer dessa två regler:D

1 person likes this.
  6. Yekermo

Yekermo Medlem

Tack för bra svar! Då gäller det helt enkelt att planera för lite längre byten.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!