Senaste nytt

Kan jag konvertera Qatar Qmiles till British Airways Avios?

Senator

Moderator
suck...

Jag vill börja med en ursäkt till @Joakim Reinius att mitt svar var en aningen kort. Jag borde ha förklarat att det verkar gå att konvertera Qatar Qmiles till Accor Le Club, sen från Accor till antingen Iberia Plus eller British Airways Executive Club. Jag som alla andra har ett ansvar att förklara så utförligt som möjligt.

Men sen är det allt detta andra onödiga tjafset i tråden:
1. Ursprungliga rubriken var: "Qmiles till Avios". Tyvärr är den väldigt intetsägande. Inte alla vet vad Qmiles är. Avios är en "valuta" som används av flera flygbolag, samt det sägs ingenting om vad som skall göras. Så jag ändrade rubriken till: "Kan jag konvertera Qatar Qmiles till British Airways Avios?"

2. Mitt något ofullständiga svar baserades på att jag tog mig tid att söka information till trådskaparen via Google. Jag är inte medlem i Qatar Qmiles, och senast hade en aktivitet på mitt Accor Club var 2009. Men på under en minut hade jag skapat mig en bild av att det borde gå att i flera steg konvertera Qmiles till BAEC Avios, men att växlingskursen troligtvis inte är särskilt bra. Tyvärr är det allt jag hade att bidra med i denna diskussion utan att behöva lägga massor av lästid som jag inte har, men förklarade detta ganska dåligt.

Vi som modererar kan förstå båda sidor här:
Den gamla gardet/erfarna gänget uppfattar att en del nya medlemmar är rätt lata och otacksamma
Den nya gardet/oerfarna gänget vet inte alltid var man skall leta, eller har en helt annan erfarenhetsnivå så det är svårt att snabbt skapa sig en bild

Men, vi vädjar nu till den gamla gardet ett par saker:
1. Ni behöver inte gå in i varje diskussion, särskilt om ni inte har något positivt att bidra med. Vi har inget pris eller någon tävling för vem som har flest inlägg
2. Särskilt har ni som är det gamla gardet, ett moraliskt ansvar att komma ihåg att ni själva en gång var oerfarna. Hur skulle ni känna om ni hela tiden blev idiotförklarade?
3. Det blir en de-facto skuggmodering eftersom bemötande ni ger har två konsekvenser: färre nya medlemmar och flera avhopp

Vi kommer nu jobba mer aktivt med avstängningar, också för taskig attityd och otrevlig ton. Särskilt om det är återkommande.

Vi stänger nog denna tråd snart, den har spelat ut sin roll.
 

M@GNÜS

Medlem
Sammanfattningsvis kan vi säga att ska du konvertera Qatar Qmiles till British Airways Avios så gör följande för att få "most bang for the bucks":
  • Konvertera Qmiles till Le Club AccorHotel points
  • Konvertera Le Club AccorHotel points till Iberia Avios
  • Flytta Iberia Avios till British Airways Avios
 

palmen

Moderator
Denna tråd kommer att modereras en del, samt att vi kanske tyvärr får stänga den då det blivit mycket snack om saker som inte hör hit över huvud taget.
Det har dessutom kommit in massa anmälningar på denna tråd och dess innehåll så vart efter dessa betas av kan inlägg komma att försvinna i omgångar.

//Moderator
 
Toppen