Senaste nytt

Kan jag besöka SAS Inrikes lounge vid ankomst?

Jacob

Medlem
En rättmätig fundering, och fråga till SAS, kan väl vara om det finns planer på inrikeslounger på flera flygplatser än de nuvarande?

I och med att man säljer ett servicekoncept, SAS Plus, där lounge ingår, så är ju Bridgemans fundering helt relevant. Borde det inte finnas inrikeslounge i Sundsvall? Och i Malmö, Umeå, Luleå...?
Dyker det upp lite ledig yta i Umeå står Malmö Aviation i kö på att få öppna en lounge där, men det finns helt enkelt ingen ledig yta. De har i övrigt löst det rätt smart genom att kombinera loungen med servicecentret/biljettkontoret i exempelvis Göteborg och Östersund så man slipper ha dubbel bemanning.

Men för SAS del så nej. Det är i så fall Landvetter som ligger närmast men även där finns problem med utrymme, i kombination med att många frekventa inrikespassagerare kommer till flygplatsen väldigt nära inpå avgång.
 

mry

Medlem
Alternativt att de får tillgång till lounge vid ankomst eftersom det inte finns någon på avgångsflygplatsen.

Jag har med mitt EBG kort och även boardingpass från LLA-ARN kommit in där förut när jag landat på ARN och det var min slutdestination den dagen.
 

Homer

Medlem
Jag har med mitt EBG kort och även boardingpass från LLA-ARN kommit in där förut när jag landat på ARN och det var min slutdestination den dagen.

Jag har för mig att jag läst något liknande tidigare men kommer inte ihåg var inte
heller om det var något officiellt.
 

FF#1

Medlem
Jag jar sprungit in där någragånger vid ankomst för att ta nått att dricka, har alltid gått att komma in när jag har provat med EBG kort.
Vet dock inte om det är officiellt eller bara en bugg i systemet som gör att man kommer in.
 
Toppen