Senaste nytt

Kan jag alltid förvänta mig geckos i rummen när jag reser till tropikerna?

agehall

Medlem
Jag tror att din smekmånad blir bra oavsett vart ni åker. :)

Ser fram emot att få en rapport om hur Maldiverna står sig jmf med Bali. @doc hade ju pratat väldigt varmt om Bali där han och FruDoc var på smekmånad. Jag var dock måttligt imponerad och jag har svårt att se att vi kommer att åka tillbaka dit.
 

rvarttinen

Medlem
Tack snälla @rvarttinen för ditt svar!!! Hursomhelst så kommer det nog bli bättre än min Bali upplevelse hehe.
Vi funderar på Conrad eller Shangrila på Maldiverna, längtar!! :)
Tack själv! Ni kommer få en underbar smekmånad! Maldiverna är nog ett jättebra ställe för det ... du kan läsa lite om Furanafushi här: Recension: Överkomlig lyx i Maldiverna - BusinessClass.se, så får du en liten uppfattning vad ni kan förvänta er. Tyvärr har jag inte hunnit skriva något om Moofushi ännu, men det är på g.
 

NyfikenGrau

Medlem
Rätt underhållande för att vara "kryp" tycker jag; kul att se när de bråkar om revir (terrasslampans ljuskägla) och försöker sno nattfjärilar från varandra, eller fejkar gräl med sin rival, låtsas fly och istället tar en genväg till bästa platsen precis under lampan :D
 

RickardG

Medlem
Jag var i Bali i vintras och bodde i djungeln utanför Ubud. Aldrig hade jag sett så mycket geckos överallt, ganska stora också!! Jag som har världens ormfobi (kan inte ens titta på bild) mådde så dåligt under hela vistelsen och kunde inte alls slappna av vilket var tanken med hela resan, särskilt när vi hade geckos i rummen, även om vi bad personalen att ta bort dem kunde jag inte slappna av eftersom de kanske fanns fler som gömde sig i hotellrummet.

Efter den erfarenheten har jag börjat bli helt besatt av huruvida geckos finns i hotellrummen dit jag ska resa. Att de finns i naturen är ju ingenting jag kan undvika (så länge de inte finns ÖVERALLT som i ubud).

Vad är era erfarenheter när ni har rest runt i tropikerna, bör man helt enkelt förvänta sig att det ska finnas geckos i hotellrummen (5 stars hotellrum som är välisolerade)?

Jag tänker mig att stora hotellkomplex bör inte ha geckos i rummen (såg inga i sofitel nusa dua t.ex), men sedan finns det ju många resmål i tropikerna man vill åka till som inte har stora hotellkomplex, typ Maldiverna, Mauritius, Seychellerna, Fiji, safarilodges, etc. Vad har varit era erfarenheter då när ni bott på dessa ställen t.ex.
Gecko är ju en söt liten ödla och ingen orm.
 

AABack2ARN

Medlem
Håller med om att de är söta - på lite håll men inte nödvändigtvis inne på hotellrummet. De som förekommer på Hawaii är generellt sett ganska små och brukar nöja sig med att sitta i närheten av utomhusbelysningen. Har någon enstaka gång sett dem inomhus. För örvigt är Hawaii bra för folk med ormfobi - det finns inga ormar där :)
 

RickardG

Medlem
Håller med om att de är söta - på lite håll men inte nödvändigtvis inne på hotellrummet. De som förekommer på Hawaii är generellt sett ganska små och brukar nöja sig med att sitta i närheten av utomhusbelysningen. Har någon enstaka gång sett dem inomhus. För örvigt är Hawaii bra för folk med ormfobi - det finns inga ormar där :)
Vi hade några i taket inne i vårt rum på Bali och jag tyckte det gav en lite härligt exotisk känsla, däremot ropade dom rätt högt så det blev en utmaning att somna ibland :)
 
Toppen