Kan inte söka/boka bonusresor med avios

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Dr. Miles, 12 Oktober 2015.

  1. Jag har försökt att söka awardplatser / boka en bonusresa på British Airways.com med mina avios men jag har inte kunnat att göra det pga jag får följande felmeddelande hela tiden. Det har pågått över en vecka nu.
    Screenshot20151012_01.png


    Har ni också samma problem?

    Jag kör Windows 7 + Opera 12 eller Chrome 38.
     
  2. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag kollade awards LHR-HKG/JFK i slutet på förra veckan och det funkade bra för mig. Ska testa att göra samma sökning som du och se ifall det funkar.

    Edit: Funkar hur bra som helst och det finns gott om platser, men bara i Club Europe.

    Edit 2: Ser nu iofs att det är RFS, dvs man behöver vara BAEC Gold för dessa. Du har tappat det nu va?
     
  3. JensE

    JensE Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Kan det bero på att du har 0 pax ?
    ham-lhr.png
     
    Resenären, Dr. Miles och agehall gillar detta.
  4. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    @JensE har nog rätt - det där är lite lurigt och jag har själv gått på den missen någon gång.
     
  5. Ja, det var så enkelt.
    Jag har en känsla att En vuxen var ifylld som default förut men det kanske är min inbillning?
     
    JensE och agehall gillar detta.
  6. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, jag tror också de ändrat det där för ett tag sedan.
     
  7. Hamnade i samma fälla som Doktorn. Löste det då med att söka rewards i mobilappen istället.
     
  8. Jag har British Airways Android app men det går inte att söka bonusresor på den appen.
     
  9. I min Android-app är det längst ner under "my account"

    [​IMG]
     
    Dr. Miles gillar detta.
  10. Magpie

    Magpie Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag får konstant felmeddelanden på British Airways.com och i appen när jag försöker boka reward flights, lätt frustrerande.
    Och jag definitivt inte 0 pax. Har provat både IE och firefox men utan framgång. I appen på kommer jag ända till betalning men sen skiter det sig...
    "Tyvärr,
    Tyvärr svarar inte våra system, så vi kan för närvarande inte bearbeta din förfrågan.

    Vi ber om ursäkt för besväret och föreslår att du försöker igen senare."

    Finns det nåt annat trick man kan ta till?
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×